معاون جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خبر داد:

آموزش ۷۰ تسهیلگر برای مبارزه با آسیب های اجتماعی در خراسان جنوبی

۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۱۱:۰۸:۲۶
کد خبر: ۱۰۲۱۸۰۲
آموزش ۷۰ تسهیلگر برای مبارزه با آسیب های اجتماعی در خراسان جنوبی
معاون جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از آموزش ۷۰ تسهیلگر در قالب طرح پیمان برای مبارزه با آسیب های اجتماعی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، فائزه موهبتی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آسیب های اجتماعی موجود در جامعه بیان کرد: متاسفانه امروزه آسیب های اجتماعی به گونه ای فراگیر شده که  در هر سن و قشری پدیدار می شود. 

وی خواستار پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی شد و اظهار کرد: تاکنون اقدامات خوبی از سوی جمعیت هلال احمر در راستای پیشگیری از بروز آسیب ها انجام شده که می طلبد این روند استمرار داشته باشد.

موهبتی با اشاره به آسیب های ناشی از اعتیاد در جامعه بیان کرد: امروزه گرایش طیف گسترده ای از افراد به سمت استفاده از مواد صنعتی رفته که خطرهای بی شماری  پیش روی جامعه گذاشته است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی برگزاری کارگاه های آموزشی را از جمله اقدامات انجام شده طی سال گذشته در زمینه مبارزه با آسیب های اجتماعی دانست و گفت: این کارگاه ها با هدف پیشگیری از آسیب هایی اعم از اعتیاد و مواد مخدر برگزار شده است.

موهبتی مهدهای کودک، مدارس، دانشگاه، خوابگاه، محلات و روستاها را از جمله جامعه مخاطب این کارگاه ها عنوان کرد و گفت: در مجموع ۹ هزار و ۸۰۰ نفر آموزش های ارائه شده را فرا گرفته اند.

موهبتی بیان کرد: اجرای برنامه های ورزشی با هدف پیشگیری از اعتیاد برای پنج هزار و ۳۰۰ نفر و برپایی ایستگاه های سلامت با شعار نه به اعتیاد از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

وی با بیان اینکه برنامه های نمادین شامل حلقه انسانی حمل پلاکادر آموزشی برای سه هزا و ۸۰۰ نفر اجرایی شده است، افزود: بیش از چهار هزار پمفلت و سی دی آموزشی هم بین جامعه هدف توزیع شده است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اجرای طرح پیمان خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح افرادی به عنوان تسهیلگر تربیت می شوند و بعد از گذراندن دوره های آموزشی در مناطق مختلف به ارائه مباحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی می پردازند.

موهبتی با بیان اینکه طی سال گذشته 70 تسهیلگر در قالب طرح پیمان در سطح استان تربیت شده اند، اظهار کرد: این افراد آموزش های مرتبط با آسیب های اجتماعی را به ۹ هزار و ۸۰۰ نفر ارائه کرده اند.

وی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده طی هفته مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: در این مدت 11 کارگاه آموزشی با هدف مقابله با اعتیاد و مواد مخدر برگزار می شود. 

موهبتی ادامه داد: انتشار پوسترها و موشن گرافی هایی پیرامون مواد مخدر و اجرای برنامه های ورزشی از دیگر برنامه های قابل اجرا طی هفته جاری است.

 

 

نظر شما