پیام هیات مدیره مجمع ملی جوانان به مناسبت روز صنعت ، معدن و تجارت

۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۱۱:۳۸:۲۶
کد خبر: ۱۰۲۲۴۶۱
پیام هیات مدیره مجمع ملی جوانان به  مناسبت روز صنعت ،  معدن و تجارت
به مناسبت دهم تیرماه که به عنوان روز صنعت و معدن نامگذاری شده است مجمع ملی جوانان پیامی را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، متن پیام به شرح زیر است؛

آن‌چه امروز می‌تواند در تسریع روند توسعه صنعتی کشور مؤثر باشد، انتخاب صنایع پیش‌برنده و کلیدی و تکمیل زنجیره ارزش این صنایع در جهت بالابردن ارزش افزوده صنعت در این حوزه‌های خاص است. بنابراین به جهت اهمیت بخش صنعت و معدن در توسعه کشوردهم تیرماه ، روز صنعت و معدن نامیده شده است. اختصاص این روز فرصت مناسبی است که به مهمترین موتور محرک اقتصاد یعنی بخش صنعت و معدن نگاهی اندیشمندانه شود. چرا که اهمیت این بخش به ویژه با ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و اسناد بالا دستی  جلوه های جدیدتری به خود گرفته است. این بخش به عنوان عامل مولد اشتغال پایدار در افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه نقش به سزایی ایفا می کند. کشور پهناور ما نیز با داشتن منابع و ذخایر و نیز دیگر مواد معدنی مورد نیاز صنایع مختلف از کشورهای غنی دنیا به شمار می آید.

امروزه سهم بالایی از خلق ارزش افزوده به واسطه تحقیق و توسعه و ناشی از دانش صورت می گیرد.باتوجه به نقش پررنگ صنعت و معدن و تجارت  در رونق استارت آپ ها در زمینه های مختلف از جمله لجستیک ، بازاریابی و بازرگانی ، سازمان صنعت ، معدن و تجارت می تواند با معرفی بهتری از نیازمندی ها و ظرفیت های دو بخش صنعت و معدن و ارائه مشوق ها تعدادی از فعالین استارت آپی را به این سمت جذب نماید. ضرورت اتصال شرکت های استارت آپی  به شرکت های بزرگ و نیز ارتباط و تعامل با سازمان های مردم نهاد حوزه جوانان بدون شک می تواند با صرف هزینه کمتر و استفاده از نیروی جوان و فعال چشم انداز روشن تر و بازار بزرگ تری را پیش روی خود ببینند.

مجمع ملی جوانان به عنوان نماینده سازمان های مردم نهاد در حیطه جوانان ، فعالین اقتصادی ، شرکت های دانش بنیان و رابطین مردمی همواره برتعامل و همکاری با سایرنهادهای های دولتی و خصوصی تاکید نموده و معتقد است همکاری و تفاهم متقابل میان مجمع ملی جوانان و وزارت صنعت، معدن و تجارت فرصتی است برای تبادل نظر، ارزیابی دوباره راههای رفته و پیش رو و نیز ایجاد رونق اقتصادی برای ساختن کشوری آباد و سرفراز.

بنابراین با توجه به نهضت ساخت داخل که یکی از محوری ترین رویکردهای وزارت صمت در سال 99 می باشدو به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است ، حمایت از واحدهای تولیدی ارز آور ، توسعه استارت آپ ها ، بهره مندی از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در سازمان های مردم نهاد جوانان و تشکل ها به مثابه بازوهای مشورتی در دستگاههای اجرایی و مراجع تصمیم گیر و تصمیم ساز و نیز بهره مندی از پتانسیل آنها در سیاستگذاری کلان اقتصادی کشور، بسیار موثر خواهد بود.

هیات مدیره مجمع ملی جوانان ضمن بزرگداشت این روز و گرامیداشت تمامی کارآفرینان سخت کوش در سرتاسر کشور بزرگ ایران ، این روز را به وزارت صنعت ، معدن و تجارت تبریک عرض کرده و آماده ارتباط و تفاهم متقابل با خانواده بزرگ صنعت و معدن برای ایجاد رونق اقتصادی می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز