امکان دریافت شناسه قضایی برای اتباع خارجی در استان سمنان مهیا شد

۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۱۲:۳۴:۴۲
کد خبر: ۱۰۲۳۰۶۶
امکان دریافت شناسه قضایی برای اتباع خارجی در استان سمنان مهیا شد
معاون برنامه ریزی دادگستری استان سمنان گفت: دریافت شناسه قضایی برای اتباع خارجی دارای پروانه در استان به صورت آزمایشی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ محبوبه صابر ابراز داشت: ثبت نام برای دریافت شناسه قضایی به منظور تسهیل در امور قضایی اتباع خارجی به مناسبت هفته قوه قضاییه به صورت آزمایشی در استان سمنان آغاز شد.

وی ادامه داد: از نظر دستگاه قضا بین شهروندان ایرانی و اتباع خارجی هیچ تفاوتی وجود ندارد و اقدام ارزشمند دریافت شناسه قضایی برای اتباع خارجی به منظور حل مشکلات اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه امکان ثبت نام برای دریافت شناسه قضایی برای اتباع خارجی طی تفاهم‌نامه‌ای بین دستگاه قضا و امور اتباع آغاز شد، تصریح کرد: در مرحله اول ثبت نام دریافت شناسه قضایی برای متقاضیان اتباع خارجی به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی یادآور شد: اتباع خارجی متقاضی دریافت شناسه قضایی می‌توانند با مراجعه به دادگستری نسبت به ثبت‌نام رایگان  اقدام کنند.

معاون برنامه ریزی دادگستری استان سمنان گفت: در مرحله بعدی و با تکمیل زیرساخت، اتباع‌خارجی با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی می‌توانند برای ثبت نام به منظور دریافت شناسه قضایی اقدام کنند.

سال ۹۷ تعداد ۴۹ هزار و ۶۸۸ پرونده در دستگاه قضایی استان سمنان تشکیل و در سال ۹۸ تعداد پرونده‌های ورودی به ۴۵ هزار و ۲۰۸ فقره کاهش یافت.

 براساس آمار یک سوم جمعیت استان سمنان شناسه قضایی دریافت کردند و ۹۶ درصد ابلاغ قضایی در استان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز