رضایی خبرداد:

توانمند سازی کسب و کار خرد در ۲۰ نقطه روستایی از شهرستان های مرزی نهبندان و سربیشه

۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۱۲:۳۲:۰۸
کد خبر: ۱۰۲۳۰۹۹
توانمند سازی کسب و کار خرد در ۲۰ نقطه روستایی از شهرستان های مرزی نهبندان و سربیشه
مدیرعامل جمعیت هلال احمرخراسان جنوبی از ارائه آموزش های توانمند سازی کسب و کار خرد در ۲۰ نقطه روستایی از شهرستان های مرزی نهبندان و سربیشه خبر داد.

به گزارش  خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، محمد رضا رضایی در جلسه افتتاحیه برگزاری کارگاه های آموزشی توانمند سازی کسب و کار خرد اظهار کرد: ایجاد درآمد برای ساکنان مناطق محروم و کمتر برخوردار  و ارتقای کیفیت اقتصادی و اجتماعی زندگی و معیشت مردم این مناطق از جمله اهداف برگزاری کارگاه ها است.

وی با بیان اینکه  آموزش های مرتبط کارآفرینی و مبانی کسب و کار برای ۲۰۰ نفر از گروه های مشارکت محلی پیش بینی شده است، گفت: همچنین این کارگاه ها در ۲۰ نقطه روستایی از دو شهرستان نهبندان و سربیشه برگزار می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح ۲۰ تسهیل گر  آموزش دیده اند، افزود: تسهیلگران، اعضای جوان داوطلب بوده که در مناطق هدف به ارائه آموزش می پردازند.

رضایی با بیان اینکه این افراد ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر ساعت دوره آموزشی برای اعضای گروهای مشارکت محلی برگزار خواهند کرد، گفت: این آموزش ها در زمینه مفاهیم تسهیلگری، اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و مفاهیم بازار است.

وی با تاکید بر اینکه گروه های مشارکت محلی از بین محلات مناطق حاشیه نشین انتخاب شده اند، گفت: توجه به رشته های صنایع دستی به ویژه دست بافته های داری مد نظر اجرای این طرح است.

فرماندار نهبندان هم در این جلسه با اشاره به نقش حیاتی هلال احمر در رسیدگی به حوادث بیان کرد: دقت و سرعت عمل نیروها باعث نجات جان آسیب دیدگان حوادث شده که بسیار ارزشمند است.

مجید بیکی با اشاره به طرح توانمند سازی کسب و کار خرد هلال احمر بیان کرد: نهبندان در زمینه صنایع دستی دارای ظرفیت های بالقوه ای بوده که می تواند در راستای اجرای طرح به کارگیری شود.

وی از شناسایی ۲۰ نفر در حوزه گلیم سوزنی خبر داد و گفت: امید است با اجرای این طرح بتوانیم به هنرهای دیرینه شهرستان رونقی ویژه ببخشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز