چهارمحال و بختیاری همچنان همراه با رگبار و رعد وبرق

۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۲:۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۰۳۰۸۳۰
چهارمحال و بختیاری همچنان همراه با رگبار و رعد وبرق
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: وقوع باد شدید، رگبارهای پراکنده و رعد و برق که از روزهای گذشته شرایط جوی استان را تحت تاثیر خود قرار داده برای روزهای شنبه و یکشنبه نیز تداوم دارد.

به‌گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ مهران چراغپورافزود: وزش باد شدید طی روزهای اخیر منجر به آلودگی هوای استان نیز شده چرا که با فعال کردن چشمه‌های گرد و خاک از یک سو و انتقال گرد و غبار انتقالی از استان‌های جنوبی به کاهش کیفیت هوا منجر شده است.

وی ادامه داد: در ارتفاعات شمالی و شرقی استان نیز رگبارهای پراکنده به نسبت شدیدتر از سایر نقاط استان که با رعد و برق همراه است و توصیه می‌شود مردم محلی و گردشگران از قرار گرفتن در ارتفاعات بپرهیزند چرا که خطر برق‌گرفتگی وجود دارد.

چراغپور با اشاره به افزایش دمای هوای استان برای هفته پیش رو، تصریح کرد: بیشینه دمای استان طی روزهای آینده بین ۲ تا سه درجه افزایش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری به قرارگیری استان در رتبه نخست شاخص خشکسالی در سال آبی جاری اشاره کرد و گفت: اختلاف بارش استان در سال آبی جاری در مقایسه با میانگین بلندمدت آن ۷۰ میلیمتر است که بیشترین اختلاف بارش را در بین استان‌های کشور داشته است.

چراغپور، میانگین بارش‌های سال آبی جاری را ۵۳۱ میلیمتر اعلام کرد و گفت: این بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد کاهش و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت هفت درصد کاهش دارد.

نظر شما