۱۸۰ میلیارد ریال به طرح های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۵:۲۴:۳۹
کد خبر: ۱۰۳۱۰۳۱
۱۸۰ میلیارد ریال به طرح های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۸۰ میلیارد ریال امسال به طرح های عمرانی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مجید صفایی اظهار داشت: از این میزان اعتبار در نظر گرفته شده ۳۰ درصد در زمینه مرمت و احیا ، ۳۰ درصد صنایع دستی و ۶۰ درصد برای بخش گردشگری هزینه خواهد شد.

وی بیان کرد: این میزان اعتبار برای اجرای ۱۲ طرح عمرانی در بخش گردشگری در نظر گرفته شده است.

صفایی ادامه داد: ۱۰۰میلیارد ریال از این میزان اعتبارات  برای بازسازی و مرمت طرح بلادشاپور در نظر گرفته شده که هم اکنون ۲۰ میلیارد ریال جذب شده است.

وی ادامه داد: پارک جنگلی و خاک دون  بویراحمد، چشمه بلقیس چرام، برم الوان بهمئی، اقامتگاه بندان، بیژن یک سی سخت و بلاد شاپور از مهمترین طرح های عمرانی گردشگری در دست اجراست.

صفایی ابراز کرد: اعتبارات عمرانی تملک دارایی گردشگری این استان ۴۰درصد نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال شهرستان های هشتگانه استان موظف شده اند تا پایان سال جاری، هر شهرستان پنج واحد بوم گردی ایجاد کنند.

وی افزود: واحد های بوم گردی زود بازده هستند و ایجاد آن ها راهکاری مناسب برای توسعه گردشگری و معرفی بهتر استان به گردشگران در ایران و خارج از کشور است.

صفایی گفت: یکی از برنامه های اصلی این اداره کل ایجاد سه بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت برای این هنرمندان است.

 

نظر شما