رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی؛

اراک در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۰۹:۲۲:۴۴
کد خبر: ۱۰۳۲۲۵۰
اراک در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: بر اساس آخرین آمار و بررسی‌ها، کلانشهر اراک روز دوشنبه از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر محمد جمالیان  افزود: رعایت نکردن موارد بهداشتی و بی توجهی به توصیه‌های کارشناسان حوزه بهداشت و درمان  علت قرار گرفتن اراک در وضعیت قرمز است  و ادامه این روند  می‌تواند وضعیت را بحرانی‌تر کند.

وی اظهار داشت: در چند روز گذشته بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک شاهد حجم بالای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بوده و بیشتر ظرفیت بیمارستان تکمیل شده است و اگر این شرایط ادامه پیدا کند باید تمام بیمارستان‌های استان برای بستری بیماران کرونایی اختصاص یابد و این امر ضربه‌ای سنگین به حوزه سلامت استان وارد می‌کند.

وی اضافه کرد: شهرستان‌های آشتیان، تفرش، دلیجان، ساوه، زرندیه، شازند و محلات در وضعیت زرد و خمین، فراهان و کمیجان  در وضعیت نارنجی قرار دارند و نسبت به هفته قبل تغییری در آنها صورت نگرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ادامه داد: شهرستان شازند در هفته گذشته در وضعیت سفید قرار داشت که این شهرستان نیز بر اثر رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت زرد قرار گرفته است.

دکتر جمالیان اظهار داشت: استان مرکزی در روزهای ابتدایی شروع کرونا با شیوع بالایی همراه بود که با درایت و مدیریت صحیحی که در استان انجام شد و با رعایت توصیه‌های بهداشتی که مردم با فرهنگ استان انجام می‌دادند به خوبی این بحث مدیریت شد و تا مدت‌ها این شرایط مناسب پابرجا بود.

وی گفت: هم‌اکنون تنها راه برون رفت از این بحران، توجه مردم به توصیه‌های کارشناسان حوزه سلامت است و مردم باید فقط در موارد اضطراری از منازل بیرون بروند و ضمن استفاده از ماسک، سایر پروتکل های بهداشتی را نیز رعایت کنند تا هرچه سریعتر این ویروس منحوس در استان و کشور مهار شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز