مردم رعایت نکنند تمام استان به وضعیت قرمز تبدیل خواهد شد

یکه تازی کرونا در خراسان جنوبی

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۰۹:۲۴:۲۰
کد خبر: ۱۰۳۲۸۰۸
یکه تازی کرونا در خراسان جنوبی
کامبیز مهدی‌زاده گفت: شهرستان‌های سرایان، بشرویه و درمیان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های خوسف و زیرکوه در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، خراسان جنوبی در حالی به وضعیت هشدار رسیده است که براساس آخرین آمار ۶ شهرستان این استان در وضعیت قرمز (بسیار پرخطر) و سه شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شامگاه سه‌شنبه درباره آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان خراسان جنوبی بیان کرد: شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، قاینات، نهبندان، فردوس و طبس در وضعیت قرمز (بسیار پرخطر) هستند.

کامبیز مهدی‌زاده افزود: شهرستان‌های سرایان، بشرویه و درمیان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های خوسف و زیرکوه در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.

بر این اساس از ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی در حال حاضر هیچ شهرستان در وضعیت سفید (کم‌خطر) نیست.

وی گفت: در حال حاضر آمار بیماران حاد تنفسی که در بیمارستان‌های استان بستری هستند، ۲۱۷ نفر است که ۹۶ بیمار دارای تست کرونا مثبت و از این تعداد ۱۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال چهار نفر از این افراد نامساعد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی داشتیم.

وی اظهار داشت: از همه هم‌استانی‌های عزیز تقاضا می‌کنیم با توجه به افزایش خطر انتقال بیماری کرونا در استان، تمام تلاش و همت خود را برای پیشگیری از انتقال بیماری که با استفاده از ماسک، شستن مکرر دست‌ها و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی هنگام خروج از منزل است، به کار گیرند تا موارد ابتلا به بیماری به حداقل برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز