نماینده ولی فقیه در استان مرکزی؛

بالارفتن سن ازدواج آفات جامعه است

۱۳۹۹/۰۵/۰۳ - ۱۳:۵۲:۱۶
کد خبر: ۱۰۳۳۸۰۸
بالارفتن سن ازدواج  آفات جامعه است
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ازدواج آسان عالی‌ترین جلوه فرهنگی دینی در جامعه است و گسترش این فرهنگ مقدس باید مورد توجه لایه‌های مختلف جامعه قرار گیرد.

به گزارش برنا از اراک ، آیت‌الله  قربانعلی دری‌نجف‌آبادی  در آیین تجلیل از زوج‌های جوان طلاب حوزه‌های علمیه استان مرکزی افزود: ازدواج به موقع جوانان در اسلام به قدری اهمیت دارد که فراهم کردن زمینه‌‌های آن در قرآن کریم، وظیفه همگانی معرفی شده است.

وی ادامه داد: ازدواج نقش مهمی در بهبود وضعیت اقتصادی ،اجتماعی ،اخلاقی و امنیتی جامعه دارد و موجب افزایش همت، غیرت و احساس مسئولیت در افراد می شود، بنابراین فراهم کردن زمینه ازدواج آسان جوانان باید در دستور کار تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی و خانواده‌ها قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: خانواده‌ها می‌توانند با حذف مراسم مجلل و پر زرق و برق که جز یک نمایش زودگذر چیزی نیست، فرصت را به جوانان بدهند تا به راحتی و کمترین هزینه زندگی مشترک خود را شروع کنند.

آیت الله دری نجف‌آبادی، بالارفتن سن ازدواج را از آفات جامعه دانست و گفت: در صورت حذف تجملات و هزینه های غیر ضروری در این امر مقدس، می‌توان نرخ ازدواج و در نهایت باروری را در جامعه افزایش داد.

وی اظهار داشت: جوانان و نوجوانان باید با الگوگیری از سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و امام راحل احساس مسئولیت پذیری را در خود تقویت کرده و برای اشتغال و ازدواج خود، تنها به دولت متکی نباشند، بلکه خود نیز در این راستا تلاش کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز