مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمدخبرداد:

نجات کوهنورد دهدشتی در ارتفاعات کوه نیر

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۱۰:۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۰۳۴۰۲۸
نجات کوهنورد دهدشتی در ارتفاعات کوه نیر
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد در تایید این خبر گفت؛ یک گروه از کوهنوردان دهدشتی که قصد صعود به کوه نیر در بخش سرفاریاب را داشتند به دلیل مصدومیت یکی از آنها نتوانستند به مسیر خود ادامه دهند.......

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ امان الله جهان بین مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اظهار کرد: یک گروه از کوهنوردان دهدشتی که قصد صعود به کوه نیر در بخش سرفاریاب را داشتند به دلیل مصدومیت یکی از آنها نتوانستند به مسیر خود ادامه دهند.

جهان بین افزود:با توجه به تماس یکی از کوهنوردان و همچنین کشیک امدادی جمعیت استان با جمعیت هلال احمر شهرستان کهگیلویه و اعلام حادثه و نیاز به پوشش امدادی حادثه فوق، تیم سه نفره امدادی جمعیت شهرستان کهگیلویه به همراه یکی از اعضای هیات کوهنوردی با یک دستگاه آمبولانس و تجهیزات مورد نیاز عازم این قله شدند.

وی گفت:طبق گزارشات ارسالی، به دلیل افزایش فشار، گرمازدگی و کاهش اکسیژن خون امکان ادامه مسیر برای فرد حادثه دیده جهت رسیدن به منطقه امن و همچنین امکان پرواز بالگرد جهت انتقال مصدوم وجود نداشت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تصریح کرد:تیم امداد ونجات جمعیت هلال احمر کهگیلویه به همراه هیئت کوهنوردی و اورژانس ۱۱۵ از راه زمینی به سمت کوه نیر اعزام و بعد از انجام اقدامات اولیه، چک کردن علائم حیاتی، پایش مداوم و حمل با بسکت، کوهنورد حادثه دیده را به محل امن انتقال دادند.

 

نظر شما