رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک؛

در روزهای آتی شرایط اضطراری کنونی، خطرناک‌تر خواهد شد

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۱۰:۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۰۳۴۰۶۱
در روزهای آتی شرایط اضطراری کنونی، خطرناک‌تر خواهد شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اگر مردم استان پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگیرند، در روزهای آتی وضعیت نامطلوبی پیش رو داریم و شرایط اضطراری کنونی، خطرناک‌تر و بدتر خواهد شد.

به گزارش برنا از اراک، سید محمد جمالیان  اظهار کرد: وضعیت شهر اراک وضعیت خوبی نیست، ۲ بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) و آیت‌الله خوانساری اراک کاملاً شامل بیماران کرونایی است و به فکر آماده‌سازی بیمارستان سوم هستیم و اگر این بیمارستان نیز پر شود مجبور به انتقال بیماران به حیاط بیمارستان‌ها و درمان آن‌ها هستیم. سایر شهرستان‌های استان نیز در وضعیت خوبی قرار ندارند.

وی ادامه داد: بیمارستان‌های شهرستان‌های دلیجان و کمیجان پرشده و سرریز بیماران آن‌ها را باید یا به اراک انتقال دهیم یا در حیاط بیمارستان‌ها بستری شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مردم اصلاً رعایت نمی‌کنند و برای آن‌ها یک حالت عادی پیش آمده است، خیابان‌ها و پارک‌ها شلوغ است و در روزها و ماه‌های آینده وضعیت خوبی پیش بینی نمی‌شود.

جمالیان گفت: بیشترین سنین درگیر این بیماری بالای ۵۰ سال هستند اما تقریباً از همه سنین از جمله کودکان، اطفال و… مشاهده می‌شود.

وی بی توجهی خانواده‌ها نسبت به سلامت اطفال و فرزندانشان را در وضعیت کنونی نوعی اهمال کاری برشمرد و تاکید کرد: متأسفانه شب‌ها کودکان را به پارک می‌برند و اینجاست که باید گفت اگر سلامتی خودشان اهمیتی ندارد حداقل برای سلامتی فرزند خود ارزش قائل شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به ابتلاء بسیاری از پزشکان و پرستاران به کرونا عنوان کرد: مبتلایان شامل ۹۰ نفر از کادر درمانی دانشگاه و ۵۶ نفر از نیروهای بیمارستان تأمین اجتماعی هستند.

جمالیان گفت: اگر وضعیت با این شکل دنبال شود و مردم پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگیرند، در روزهای آتی وضعیت نامطلوبی پیش رو بوده و شرایط اضطراری کنونی، خطرناک‌تر و بدتر خواهد شد.

وی افزود: فرمانداران و دهیاران در سراسر استان وظایف بسیار سنگینی در راستای افزایش نظارت‌ها بر عهده دارند که انتظار می‌رود این مهم با جدیت دنبال شود.

جمالیان در ادامه از ایجاد یک بیمارستان صحرایی در کنار یکی از بیمارستان‌های اراک برای استقرار دستگاه‌های مناسب اکسیژن ساز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با ادامه این روند، امکانات و تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی جوابگوی نیازها نخواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز