۴۰ نفر اتباع در استان سمنان به بیماری کرونا مبتلا شدند

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۱۰:۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۰۳۴۱۰۷
۴۰ نفر اتباع در استان سمنان به بیماری کرونا مبتلا شدند
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان بابیان اینکه در دوران کرونا ۴۰ نفر اتباع در این استان به این ویروس مبتلا شدند، گفت: تاکنون یک نفر جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ غلامحسین سماکوش صبح شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه در دوران کرونا و به‌واسطه تعطیلی کسب‌وکار و شرایط اقتصادی، تعدادی از اتباع به دلیل کاهش درآمدهای مالی به کشور خود بازگشتند اما کرونا باعث کاهش تعداد تبعه افغانی در کشور نشده است، اظهار داشت: در دوران کرونا، ۴۰ نفر از اتباع استان به این بیماری مبتلا شدند که یک نفر از این افراد، جان خود را از دست داد.

وی بابیان اینکه اتباع افغانستانی برای دستیابی به شرایط زندگی بهتر و همچنین امنیت، کشور ایران را برای سکونت انتخاب می‌کنند، افزود: در حوزه کمک مؤمنانه در شرایط کرونا، ۳۰۰ میلیون تومان توسط خیرین اتباع استان جمع‌آوری شد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان با اشاره به اینکه برای حوزه مهمان شهر از طریق سازمان‌های بین‌المللی مبلغ یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار تومان برای هر خانواده اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: مهمان شهر استان سمنان هم‌اکنون دارای سیستم فاضلاب، آب شرب، برق، خط تلفن و برخی امکانات دیگر است که از طریق کمک‌های سازمان‌های بین‌المللی انجام‌شده است.

سماکوش با اشاره به اینکه طی هشت سال گذشته از طریق سازمان‌های بین‌المللی، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتباع استان تخصیص یافت، یادآور شد: ۲۸ تشکل فرهنگی اتباع زیر نظر اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان، در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند که متشکل از خیرین و ریش‌سفیدان اتباع است.

وی در ادامه بابیان اینکه گروه سرود میثاق یکی از اقدامات فرهنگی و هنری این اداره کل است، گفت: این گروه سرود از ۲۵ نوجوان افغانی با وضعیت تحصیلی مطلوب و معدل عالی تشکیل‌شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز