سرپرست مدیریت پسماند شهرداری؛

تاکنون مورد مثبتی از کرونا در بین پاکبانان اراک مشاهده نشده است

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۱:۰۶:۳۷
کد خبر: ۱۰۳۵۲۶۹
تاکنون مورد مثبتی از کرونا در بین پاکبانان اراک مشاهده نشده است
سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: مورد مثبتی از بیماری کرونا از زمان شیوع این ویروس تاکنون در بین پاکبانان اراک مشاهده نشده است.

به گزارش برنا از اراک ، حمیدرضا قناتی افزود: از اول اسفندماه سال گذشته و با شیوع ویروس کرونا، تاکنون همه تلاش‌ها برای حفظ سلامت پاکبانان به عنوان یکی از اقشار آسیب‌پذیر به کار گرفته شده است.

وی بیان کرد: در روزهای گذشته شهر اراک مجدد در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته که بحث ضدعفونی مخازن جمع‌آوری پسماند و خودروهای حمل زباله تشدید شده و این مهم در طول حدود ۶ ماه گذشته حتی در یک روز هم قطع نشده است.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: هر هفته دستکش‌های یکبار مصرف و هر دو روز یکبار ماسک به عنوان سهمیه بین پاکبانان توزیع می‌شود و تاکنون در تامین این اقلام از هیچ بودجه دولتی استفاده نشده و منابع آن از طریق پیمانکاران تامین شده است.

قناتی اظهار داشت: قیمت ماسک و اقلام بهداشتی نسبت به روزهای نخست شیوع این بیماری افزایش چشمگیری داشته و انتظار است بخش دولتی حمایت‌های ویژه‌ای در تامین ماسک و اقلام بهداشتی اقشار آسیب‌پذیر از جمله پاکبان‌ها داشته باشد.

وی گفت: نیاز است تعدادی ماسک نیز برای ارباب رجوعانی که بدون ماسک هستند تامین شود تا بتوان هم به این قشر خدمات ارایه کرد و هم زنجیره ابتلا به ویروس را قطع کرد.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک اضافه کرد: انتظار است اقشار مختلف مردم برای حفظ سلامت پاکبانان ماسک‌های استفاده شده خود را به هیچ عنوان در خیابان‌ها و معابر شهری رها نکنند و برای جلوگیری از برخی سوء استفاده‌های احتمالی، ماسک‌های استفاده شده خود را قبل از قرار دادن در سطل‌های زباله، معدوم کنند.

قناتی بیان کرد: روزانه ۶۰۰ پاکبان و نیروهای خدمات شهری اراک در حال انجام وظایف محوله هستند و با شیوع ویروس کرونا وظیفه آنان در خدمت‌رسانی به مردم سنگین‌تر و بیشتر شده و این قشر به صورت مستمر در حال گندزدایی و ضدعفونی کردن اماکن عمومی هستند.

وی گفت: حدود سه هزار مخزن جمع‌آوری پسماند در کلانشهر اراک وجود دارد که این مخازن هر شب با استفاده از محلول‌های کلر ضدعفونی می‌شود و ۲۸ دستگاه خودور حمل زباله فعال در این شهر نیز پس از هر بار تخلیه از ایستگاه انتقال میانی ضدعفونی می‌شوند.

 

نظر شما