نماینده بویراحمد:

مردم از بگو و مگوهای شورای شهر یاسوج خسته شده‌اند

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۳:۴۰:۱۵
کد خبر: ۱۰۳۵۴۰۲
مردم از بگو و مگوهای شورای شهر یاسوج خسته شده‌اند
نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت:مردم از بگو و مگوهای اعضای شورای شهر یاسوج خسته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مهدی روشنفکر در نشست شورای شهر یاسوج اظهار داشت: امروز خوشحالم که در جمع کسانی هستم که به جمع شورایی و تضارب آرا اعتقاد دارند زیرا از روز اول که تصمیم به کاندیدا شدن در انتخابات گرفتند از رسالت کار جمعی یک تیم 7 نفره با عنوان شورا مطلع بودند.

وی با اشاره به اینکه اقلیت و اکثریت در دموکراسی یک اصل پذیرفته شده است، عنوان کرد: این به این معنا نیست که اکثریت باید نظرات کاربردی و طرح‌های راهگشای اقلیت را نادیده بگیرند و یا خدای ناکرده اقلیت دلسرده شده و نسبت به مسائل شهری بی تفاوت باشند.

روشنفکر ابراز کرد: بدون شک تضارب آرا در هر مجموعه و جمعی شاه کلید یک تصمیم منطقی، درست و عملیاتی است و قرار نیست همه افراد مثل هم فکر کنند زیرا اگر اینگونه باشد خبری از پویایی نیست بلکه منجر به دگم اندیشی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان یاسوجی از بگو و مگوهای اعضای شورای شهر خسته شده‌اند، افزود: شورای شه  با این دعواها، روی اعصاب مردم هستند و باید این رویه را اصلاح کنید و تمام انرژی خود را معطوف به ارایه خدمت مناسب به شهروندان کنید.

نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به اعضای شورای شهر گفت: مردم شماها را انتخاب کردند تا در کنار هم باشید و برای توسعه عمران شهری و ارتقای سطح زندگی شهرنشینی تلاش کنید نه اینکه در مقابل هم قرار بگیرید و بخش زیادی از انرژی خود را هزینه دعوا با همدیگر کنید.

روشنفکر خواستار توزیع عادلانه خدمات و توجه به مناطق کمتر برخوردار حاشیه شهر از جمله شرف آبادها و دولت آبادها شد و افزود: هم اکنون همه فضای سبز و پارک های شهر در ضلع شرقی شهر متمرکز بوده یا عمده خدمات در مرکز شهر ارائه می‌شود که این باعث ایجاد ترافیک سنگین در مرکز شهر شده است.

 وی خاطرنشان کرد: امروز مهمترین چالش شهرداری‌های استان بویژه شهر یاسوج اتکا به درآمدهای دولتی بوده که باید خلق فرصت‌های جدید برای درامد پایدار و حرکت به سمت خودکفایی اقتصادی را در دستور کار قرار دهید.

روشنفکر تمرکز بر ورودی و خروجی‌های شهر با اولویت تکمیل پل  سوم و چهار بشار را از خواسته‌های بحق مردم عنوان کرد و ادامه داد: تسریع در ساماندهی جمعه بازار با رعایت حقوق کسبه فعال در جمعه بازار در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

وی یادآور شد: ساماندهی رودخانه‌های بشار و مهریان ضمن ایجاد فرصت برای جذب گردشگر و تامین رفاه همشهریان می‌تواند به افزایش درآمدهای پایدار شهرداری کمک کند.

روشنفکر تصریح کرد: با توجه به افزایش مستمر جمعیت شهر یاسوج بدون شک ترافیک در آینده‌ای نچندان دور به یک مشکل جدی تبدیل می‌شود که از هم اکنون باید با اجرای پروژه‌های مورد نیاز از جمله احداث پارکینگ‌های طبقاتی تدبیری کنید.

وی خاطرنشان کرد: از بدو شهرداری‌های استان تاکنون واقعیت امر ارتباط موثری با دانشگاه‌ها و صاحبنظران حوزه شهری، فرهنگی، اجتماعی برقرار نشده که انتظار می رود شهرداری و شورای شهر یاسوج در این زمینه با راه اندازی یک مرکز علمی این خلا را پر کند.

نماینده بویراحمد، دنا و مارگون بیان کرد: جا دارد از مجموعه مدیریت شهری به دلیل اجرای برخی پروژه‌های بزرگ از جمله اجرای بزرگترین خیابان به طول 5 کیلومتر تشکر کنم و امیدوارم تمامی اعضای شورا برای تکمیل و بهره برداری این پروژه در کمترین زمان ممکن به کمک شهرداری بیایند.

روشنفکر اظهار داشت: در نشستی که با دکتر محمد فرمانده قرارگاه خاتم داشتیم از ایشان درخواست کردیم که در اجرای پروژه‌های بزرگ حوزه شهری در یاسوج مشارکت کنند که اعلام آمادگی کردند در قبال گرفتن املاک از شهرداری، پروژه‌های بزرگ اجرا کنند.

وی با اشاره به تصویب کلیات طرح قیر رایگان در جلسه علنی یکم مردادماه مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: مخالف نگاه افراطی منطقه‌ای، قومی و جناحی در مسائل مختلف هستم.

 

نظر شما