مدیر کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه وبویراحمد:

متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تا ۱۵ مرداد برای پرداخت سهم آورده فرصت دارند

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۱۰:۰۳:۳۶
کد خبر: ۱۰۳۶۴۲۰
متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تا ۱۵ مرداد برای پرداخت سهم آورده فرصت دارند
مدیرکل راه وشهرسازی استان کهگیلویه وبویراحمدگفت: گروه نخست متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در این استان که برای آنان پیامک ارسال شده تا پانردهم مرداد فرصت دارد، سهم آورده خود را پرداخت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ پژمان نیک اقبالی اظهار کرد: متقاضیانی که پیامک راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد را دریافت کرده اند و پس از مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی مسکن مدارک خود را تهیه کرده اند باید در مدت زمان تعیین شده برای پرداخت سهم آورده به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و بانک مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: این مبلغ به صورت علی الحساب تعیین شده است و در صورت نیاز به پرداخت سهم آورده از سوی متقاضیان در مراحل بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد:این متقاضیان در مدت زمان ذکر شده پس از تشکیل پرونده باید مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال جهت احداث واحد مسکونی خود پرداخت کنند.

نیک اقبالی در مورد دیگر متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که هنوز پیامک دریافت نکرده اند گفت: این متقاضیان در مراحل بعدی پالایش احراز شرایط قرار دارند و به زودی برای انجام اقدام های مورد نیاز به آنان اطلاع رسانی می شود.

وی بیان کرد:زمین مورد نیاز این طرح در همه شهرهای استان به جز یاسوج تامین شده و در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان مجری طرح قرار داده شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: چند نقطه زمین برای احداث واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی در شهر یاسوج نیز پیشنهاد و در حال امکان سنجی از سوی کارشناسان است.

نیک اقبالی عنوان کرد: براساس برنامه پیش بینی شده قرار است یکهزار و ۵۸۶ واحد مسکونی در این طرح احداث شود که ۴۰۰ واحد از این تعداد به صورت واگذاری ۹۹ ساله است.

وی تاکید کرد: بیشترین واحدهای مسکونی پیش بینی شده در کهگیلویه و بویراحمد به شهرهای پرجمعیت یاسوج،دوگنبدان و دهدشت به ترتیب با ۶۳۰،،۴۹۹و ۲۵۳ واحد مسکونی اختصاص دارد.

مدیرکل راه وشهرسازی کهگیلویه وبویراحمد ابراز داشت: متراژ هر واحد مسکونی ۷۵ تا ۱۰۰ متر مربع است که  بستگی به مراحل تکمیل نقشه و تایید آن دارد.

پژمان نیک اقبالی با اشاره به اینکه تعداد طبقات این واحدهای مسکونی دو طبقه تا چهار طبقه طراحی شده است افزود : در  سایت های طرح اقدام ملی مسکن فضای آموزشی، مذهبی، بهداشتی و تجاری پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: تسهیلات بانکی هر واحد  مسکونی ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد و آورده شخص علی الحساب ۳۰ درصد برآورد شده است.

طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، جدیدترین طرح خانه‌دار کردن مردم در کشور است که سال گذشته با حضور رییس جمهوری رونمایی شد و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند اجرای این طرح که با هدف افزایش تولید مسکن و پاسخ به نیاز جامعه در دست اجراست، بتواند در بلندمدت، تغییرات مثبتی را در بازار مسکن ایجاد کند.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن مقرر شد ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، یکصد هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و یکصد هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز