راه‌اندازی سامانه مشترک کنترل نقشه در بافت تاریخی بوشهر

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۱۳:۰۷:۳۵
کد خبر: ۱۰۳۶۵۸۴
راه‌اندازی سامانه مشترک کنترل نقشه در بافت تاریخی بوشهر
مسئول پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی شهر بوشهر گفت: سامانه مشترک کنترل نقشه در بافت تاریخی این شهر راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ فرزانه اسپرغم بیان کرد: با توجه به اهمیت رعایت ضوابط ساخت و ساز در پلاک‌های بافت تاریخی شهر بوشهر و بررسی تطبیق اصول و الزامات طراحی در محدوده‌های مصوب بافت تاریخی، سامانه مشترک کنترل نقشه با همکاری سازمان نظام مهندسی در بافت تاریخی بوشهر راه‌اندازی شد.

او افزود: در این سامانه امکان ارسال الکترونیکی نقشه‌های مشمول رعایت ضوابط بافت تاریخی وجود دارد و از طریق سامانه اینترنتی به آدرس http://bushehr-nezam-ir/apps/map-control قابل مشاهده و دریافت است.

مسول پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی شهر بوشهر، اجرای اصولی ساخت و ساز در بافت قدیمی را مهم دانست و تاکید کرد: مسئولان دفاتر فنی و مهندسی و شرکت‌های حقوقی و مهندسان کددار فعال در این پهنه تاریخی، باید برای دریافت تاییدیه همه نقشه‌های مشمول قوانین میراث فرهنگی از طریق ارسال الکترونیکی آن‌ها در سامانه مشترک سازمان نظام مهندسی و میراث فرهنگی اقدام کنند.

او گسترش استفاده از سامانه‌های الکترونیک ارزیابی را از اهداف راه‌اندازی این سامانه عنوان و ابراز امیدواری کرد با گسترش بررسی‌های نظام‌مند در محدوده‌های مصوب و ارزشمند تاریخی، برای ایجاد نما، سیمای مناسب شهری و منظر فضا‌های عمومی گام‌های بزرگتری برداشته شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز