۲۸ درصد حرفه آموزان مراکز فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد شاغل شدند

۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۱۰:۵۳:۱۰
کد خبر: ۱۰۳۶۹۵۴
۲۸ درصد حرفه آموزان مراکز فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد شاغل شدند
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۲۸ درصد از حرفه آموزان مراکز فنی و حرفه‌ای در بخش های دولتی و خصوصی این استان پس از کسب مهارت شاغل شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛فاطمه اسدی اظهار داشت: بیش از ۹۱ آموزشگاه فعال در این استان وجود دارد و آموزش های مهارتی این سازمان در ۲ بخش دولتی و خصوصی اجرا می شود.

وی افزود: در سال ۹۸ سرانه آموزشی این سازمان در استان ۱۸.۴ درصد ساعت به ازای هر نفر جمعیت فعال اقتصادی بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امسال تلاش داریم تا سرانه آموزشی استان فزایش یابد، اما ایام کرونایی محدودیت هایی را برای مهارت آموزان به وجود آورده با این وجود به سعی خود ادامه خواهیم داد.

اسدی بیان کرد: بدون شک اگر مهارت آموزی در جامعه پر رنگ و به دغدغه ای مهم برای مردم و مسئولان مبدل شود، دغدغه اشتغال قابل حل است البته باید در نظر داشت که فرصت کار در استان به دلیل گسترده نبودن شهرک های صنعتی و کارخانه های صنعتی و ناکافی بودن آنها بسیار کم است.

وی عنوان کرد: امسال پیش بینی می شود چنانچه مصوبه الزام افراد به ارائه مدرک فنی و حرفه ای برای دستیابی به شغل ها در استان اجرایی شود، بیش از ۵۰ درصد افراد حرفه آموز در آموزشگاه های فنی و حرفه ای، شاغل شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در این دوران کرونایی نام نویسی در مراکز آموزش های مراکز فنی و حرفه ای به صورت مجازی و حضوری و ترجیحا مجازی انجام می شود.

وی گفت: آمار چهار ماهه نخست سال ۹۹، ۹۱۲ نفر در بخش خصوصی که در ۲۷۰ هزار و ۱۶۲ نفر ساعت است و در بخش دولتی ۲ هزار و ۳۲۱ نفر دوره و ۸۰۷ هزار و ۷۳۳ نفر ساعت در بخش دولتی اجرا کرده ایم.

اسدی افزود: در چهار ماهه اول سال ۹۸ حدود ۶۱۵ هزار و ۳۹۹ نفر آموزش انجام گرفته که با توجه به آمار امسال به دلیل محدودیت های کرونایی ۱۳ درصد از آموزش سال گذشته را موفق به اجرای آن شدیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در سال ۹۸، یک میلیون و ۸۴۶ هزار و ۱۹۶ نفر ساعت تا پایان سال اجرای آموزش در مراکز فنی و حرفه ای استان بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز