در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد:

اجرای طرح «شمیم خدمت» در ۷ بقعه متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۳:۲۲:۴۱
کد خبر: ۱۰۳۷۲۷۱
اجرای طرح «شمیم خدمت» در ۷ بقعه متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد
مومنی شاد تعداد بقاع متبرکه مجری طرح «شمیم خدمت» را هفت بقعه در استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: نوع آموزش در این طرح نیز بستگی به منطقه پیرامونی بقعه و همچنین توانایی و ظرفیت کارآموزان دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ حجت الاسلام «قاسم مومنی شاد» گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای عملیاتی کردن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه «جهش تولید»، برنامه های متعددی را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد اجرای طرح «شمیم خدمت» را یکی از برنامه هایی دانست که در این خصوص طراحی و برای اجرا به استان ها ابلاغ شده و گفت: برنامه ‌های اجرایی این طرح در سه گام ارائه شده که گام نخست آن در سال جاری لازم الاجرا بوده و گام های بعدی با توجه به ظرفیت بقاع متبرکه و توان متولیان اجرایی خواهند می ‌شود.

وی با اشاره به اینکه گام نخست در «تولید و اشتغال»، استفاده از ظرفیت نیروی انسانی و تبدیل نیروهای بالقوه به فعالیت است، یادآور شد: در بسیاری از شهرستان‌ ها و مناطق اطراف آنها بقاع متبرکه، کارخانه، کارگاه، و مشاغلی وجود دارد که با دعوت از صاحبان این مشاغل و حرفه ‌ها، زمینه آموزش کارآموزان را فراهم می شود.

مومنی شاد با بیان اینکه گام دوم در زمینه اشتغال‌ زایی در بقاع متبرکه، فراهم کردن مقدمات و زمینه کار و تولید در بقاع است، ادامه داد: در گام سوم با راه‌اندازی بازارچه‌ های خیریه و فروشگاه‌ های ویژه، محصولات تولید شده توسط جامعه هدف در معرض فروش قرار گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد اشتغال پایدار را از اهداف مهم طرح «شمیم خدمت» دانست و اضافه کرد: در زمینه آموزش، محدودیتی بین خواهران و برادران و همچنین گروه های سنی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: هر کسی که توان یادگیری و استفاده از آموزش ها را داشته باشد، می تواند در کلاس های آموزشی که توسط اساتید مجرب و خبره در بقاع متبرکه برگزار می شود شرکت کند.

حجت‌الاسلام قاسم مومنی شاد تعداد بقاع متبرکه مجری طرح «شمیم خدمت» را هفت بقعه در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت: نوع آموزش در این طرح نیز بستگی به منطقه پیرامونی بقعه و همچنین توانایی و ظرفیت کارآموزان دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشاغل مختلفی از جمله فرش بافی، صنایع دستی، پرورش گیاهان دارویی و... در قالب طرح «شمیم خدمت» در دستور کار قرار دارد. 

وی یادآور شد: در این طرح تلاش می شود تا با اجرای مناسب دستورالعمل ابلاغی «شمیم خدمت»، به خانواده های کم برخوردار توجه ویژه ای صورت گیرد و در مسیر کاریابی و اشتغال آنان قدمی برداشته شود.

مومنی شاد گفت: «مراکز افق» در این راستا با تعامل با صاحبان مشاغل، کارگاه ها و کارخانه ها، به شناسایی فرصت های شغلی و معرفی نیروهای مستعد پیرامون بقاع متبرکه به این اماکن می پردازند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز