رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد:

وصل شدن سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد به شبکه دولت

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۳:۲۷:۴۰
کد خبر: ۱۰۳۷۷۴۸
وصل شدن سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد به شبکه دولت
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد از وصل شدن سازمان نظام مهندسی ساختمان به شبکه دولت خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ فردین پزدانپناه در گفتگو با خبرنگاران در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: هدف از اتصال به شبکه دولت تسریع و ایمن سازی تبادل اطلاعات بین ذینفعان و ارائه خدمات الکترونیکی به آنها در لایه های عمومی و اختصاصی، رعایت الزامات امنیتی متناسب با سطوح دسترسی ایجاد شده است.

یزدانپناه ادامه داد: سرمایه‌های معنوی در شبکه دولت طیف گسترده‌ای از کاربران، نیروی انسانی (مدیران و کارشناسان)، دارایی‌های فکری، مستندات، داده‌ها، اطلاعات و سایر دارایی‌های غیر مشهود را شامل می‌شود. سرمایه‌های معنوی با گذر زمان رشد چشم‌گیری داشته و ارزش افزوده زیادی به شبکه دولت اضافه خواهند کرد که همین امر منجر به توجیه اقتصادی هزینه‌های توسعه و نگهداری شبکه دولت می‌شود.

این مقام سازمانی گفت:  شبکه دولت، به عنوان طرح ملی باید بر اساس قوانین، مصوبات، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی توسعه و پشتیبانی یابد و در سایر مصوبه‌ها و قوانین به عنوان زیرساخت اصلی ارتباطی بین دستگاهی به رسمیت شناخته شود.

وی افزود:  شبکه دولت به دلیل حذف مکاتبات کاغذی برای تبادلات اطلاعات بین ذی‌نفعان می‌تواند منجر به تسریع این تبادلات شود. همچنین به دلیل ارائه خدمات متنوع در قالب این شبکه برای پشتیبانی از تبادلات اطلاعات بین دستگاه‌های کشور، این شبکه منجر به تسهیل تبادل اطلاعات خواهد شد. در نهایت به دلیل جدا بودن زیرساخت این شبکه از اینترنت، و رعایت الزامات امنیتی متناسب با سطوح دسترسی، این شبکه می‌تواند منجر به امن‌سازی تبادل اطلاعات بین ذی‌نفعان شود.

مهندس یزدانپناه در پایان از معاونت فنی استاندار، it استانداری و برنامه بودجه که در این امر با سازمان همکاری نمودند تقدیر و تشکر به عمل آورد.

 

نظر شما