استاندار مرکزی؛

برگزاری ویژه برنامه های عید غدیر در سطح استان لغو شد

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۵:۲۳:۵۷
کد خبر: ۱۰۳۷۸۴۱
برگزاری ویژه برنامه های عید غدیر در سطح استان لغو شد
 استاندار مرکزی گفت : هرگونه تجمع و گردهمایی ویژه عید غدیر در سراسر استان منتفی است و در خصوص برگزاری برنامه های ماه محرم نیز بنا بر مصوبه ستاد ملی کرونا هفته آتی تصمیم گیری می شود .

 به گزارش برنا از اراک سید علی آقازاده در نشست قرارگاه پدافند زیستی استان اظهار داشت : دستگاه قضایی موظف و مکلف است چنانچه از سوی دانشگاه علوم پزشکی، شکایتی مبنی بر تخلف و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی تمام دستگاه های اجرایی ، خصوصی و تمامی نهادها گزارشی اعلام شد برخورد قاطع و قانونی انجام دهد .

وی افزود : در حال حاضر شاهد برگزاری مراسم تدفین و همچنین حضور بالای مردم در آرامستان ها هستیم که انتظار می رود شهرداری در این راستا برخورد جدی تری داشته باشد. نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان بالاترین مقام کشور در فرمایشات روز گذشته توصیه و تاکید کردند که مصوبات ستاد ملی " ملاک " است و همه باید بر اساس آن عمل کنیم . آقازاده بیان داشت : جنگ تحمیلی به منظور حفاظت از جان انسانها ، منابع آب و خاک کشور صورت گرفت و در جنگ کنونی نیز ، بیماری کرونا جان انسانها را تهدید می کند ، چنانچه هر کس کوتاهی کند به صورت قانونی و شرعی باید با آن برخورد شود .

وی ضمن انتقاد از عملکرد برخی دستگاه ها از جمله بانکها ، جایگاه های پمپ بنزین و آرامستان گفت : دانشگاه علوم پزشکی باید در خصوص کم کاری ها و سهل انگاری ها ، تشکیل پرونده دهد و دستگاه قضایی استان نیز قانونی برخورد کند چرا که هیچگونه کم کاری از سوی ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا پذیرفتنی نیست.

مقام ارشد استان با اشاره به نزدیکی ماه محرم نیز گفت : برای عزاداری امام حسین( علیه السلام )در ماه محرم ، تمامی دیوارهای شهر ، ادارات و خانه ها باید سیاهپوش باشند ، اما بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید این آیین متفاوت تر از سالهای گذشته و بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا برگزار شود .

استاندار مرکزی تصریح کرد : چنانچه دستگاه های اجرایی استان به وظایف خود در راستای مدیریت و مقابله با بیماری کرونا به درستی عمل نکنند ، با روند کنونی شاید ماه ها و سالها با این بیماری گریبانگیر باشیم .

آقازاده با بیان اینکه در حال حاضر باید رویکرد مقابله متفاوت تر از ماههای پیش باشد گفت : در خصوص برخوردها در شهرستان ها نیز باید کمیته ای متشکل از فرمانداران یا دبیر شورای تامین شهرستان ، رئیس شبکه بهداشت و دستگاه متخلف حضور داشته باشند و دستگاه قضایی نیز به به تخلف مربوطه از سوی دستگاه ها رسیدگی و برخورد کند .

 

خبرنگار :آزاده عباسی

 

نظر شما