با پیگیری های معتمدیان و فرماندار شهرستان نهبندان صورت میگیرد:

قدم به قدم تا تحقق مصوبات سفر رهبری

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۰:۲۹:۴۶
کد خبر: ۱۰۳۸۰۷۹
قدم به قدم تا تحقق مصوبات سفر رهبری
فرماندار نهبندان گفت: در بحث آبرسانی معضلات زیادی داریم ولی پروژه آبرسانی به مناطق عشایری با هزینه کرد اعتبار هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون‌تومان در فاز اول و تزریق ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر در فاز دوم در حال انجام است که با اجرای کامل این پروژه جمعیت ۲۸۰ خانواری مرزی از نعمت آب برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی «مجید بیکی» در جلسه شورای اداری شهرستان نهبندان، ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر علیه السلام و خداقوت به عوامل شبکه بهداشت و درمان که در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا هستند، اظهار کرد: اعتبارات تمک دارایی شهرستان نهبندان در سال جاری ۳۱ میلیارد تومان بود که توزیع شد. 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه از ۱۰۰ درصد اعتباری که در سطح استان توزیع می شود، ۸.۶ درصد اعتباری است به نسبت شهرستانی و براساس جمعیت و محرومیت نهبندان، دریافت می شود، لذا شهرستان نهنبدان به دلیل وسعت و پراکندگی از جمله شهرستان هایی است که  در این نوع توزیع اعتبارات، متضرر می شود.

بیکی افزود: وسعت و پراکندگی جمعیت برای خدمات رسانی نیاز به اعتبارات بیشتری دارد، لذا با اعتبارات محدود تزریقی، همه خواسته ها در بخش های بهداشت، درمان، راه، آب و دیگر زیرساخت ها را نمی توان فراهم کرد.

وی نظارت بر هزینه کرد اعتبارات توسط دستگاه اجرایی و ناظرین را مهم تلقی کرد و گفت: با توجه به مشکلات متعدد در سطح شهرستان نهبندان، اولین اولویت ما در بحش هزینه کرد اعتبارات، موضوع آب و آبرسانی به روستاها است؛ اما دامنه این مشکلات به حدی است که با کل اعتبارات شهرستان تنها می توان یک سوم مشکلات آبرسانی و تنش های آبی را  حل کرد.

فرماندار نهبندان با اشاره به پرداخت تسهیلات کرونا به مشاغل آسبب دیده، گفت: این موضوع باید از طریق رسانه ها به مجموعه های صنفی اطلاع داده شود تا این قشر آسیب دیده بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

بیکی گفت: در سال گذشته، از ساخت ۱۰ هزار مسکن روستایی در استان، سهم شهرستان احداث یک هزار و ۶۰۰ واحد بود، امسال در بحث مسکن شهری تفاهم نامه ایجاد پنج هزار مسکن شهری در سطح استان وارد فاز اجرایی شده است، لذا افراد و متقاضیان می توانند در طرح جدید مسکن شهری که ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض هست، با داشتن شرایط لازم اقدام کنند. 

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین زمین جدید نداریم، گفت: در طرج جدید افرادی که دارای زمین بوده و قبل از این شرایط احداث مسکن را نداشته اند، می توانند اقدام کنند.

فرماندار نهبندان تصریح کرد: در بحث آبرسانی معضلات زیادی داریم ولی پروژه آبرسانی به مناطق عشایری با هزینه کرد اعتبار هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون‌تومان در فاز اول و تزریق ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر در  فاز دوم در حال انجام است که با اجرای کامل این پروژه جمعیت ۲۸۰ خانواری مرزی از نعمت آب برخوردار خواهند شد.

بیکی با بیان اینکه روستاهای آتشکده علیا، سفلی و دهو در سفر وزیر نیرو به استان به شکبه آبرسانی متصل شدند، گفت: در بحث احداث باند دوم، تمام قطعات مسیر نهنبدان تا سربیشه و سربیشه تا بیرجند تعیین تکلیف و پیمار مشخص شده است و در حوزه راه ها شاهد افزایش ۱۲ برابری اعتبارات در نهبندان بوده ایم.

وی تصریح کرد: یکی از تفاهم نامه هایی که در سفر مدیر شستا به استان اتفاق افتاد، احیای مصوبه و تعهد قبلی احداث نیروگاه ۲۵ مگاواتی بادی در نهنبدان بود، که با اجرای این دو  پروژه، مشکلات زیرساختی بخش صنعت نیز رفع خواهد شد.

فرماندار نهبندان گفت: برای تکمیل زیرساخت های شهرک صنعتی و دو طرح صنعتی، بیش از شش میلیارد تومان اعتبار ملی، استانی و شهرستانی پیش بینی شده که قرار است ترزیق شود، لذا احداث نیروگاه های بادی برای تامین برق مورد نیاز نیر کمکی به صنعت شهرستان است.

بیکی با اشاره به مناقصه ۵۰ میلیارد تومانی شرکت گاز، برای گاز رسانی به روستاهای محور بندان و نوار مرزی، گفت: با اجرای این پروژه تا پایان، تقریبا تمام روستاهای بالای بیست خانوار شهرستان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

وی گفت: یکی از دغدغه ها، آسیب های اجتماعی است، که در نیمه دوم سال ۹۸ تاکنون، قریب به یک میلیارد تومان اعتبار برای کاهش آسیب های اجتماعی تزریق شده است. 

فرماندار نهبندان از شهروندان شهر نهبندان خواست تا در راستای گازکشی منازل اقدام کنند، چرا که تخصیص سوخت مایع انجام نخواهد شد.

بیکی گفت: بازسازی راه های روستایی یکی از دغدغه های جدی نهبندان است و اختصاص قیر رایگان به نهبندان کمکی زیادی می کند تا روکش های اصلی و روستایی نوسازی شود، چراکه مردم گلایه های زیادی دارند.

وی بیان کرد: برای تکمیل خوابگاه بحرالعلوم نهبندان یک میلیارد تومان توسط سازمان نوسازی و تجهیزمدارس کشور با پیگیری نماینده مجلس پیش بینی و یک میلیارد تومان را هم یک خیر تقبل کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز