استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

جذب ۸۵ درصدی بودجه‌های فنی واعتباری استان/ مطالبه اصلی از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها اشتغال است

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۵:۲۶:۵۹
کد خبر: ۱۰۳۸۳۹۵
جذب ۸۵ درصدی بودجه‌های فنی واعتباری استان/ مطالبه اصلی از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها اشتغال است
حسین کلانتری در نشست شورای اشتغال استان گفت: ۸۵ درصد بودجه‌های فنی و اعتباری سال گذشته در این استان جذب و پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ استاندار اظهار داشت: بودجه فنی و اعتباری ۸۵ میلیارد ریالی استان ۶۷ میلیارد ریال آن ابلاغ شده و بانک‌های استان ۵۷ میلیارد ریال را پرداخت کرده‌اند.

 وی با بیان اینکه، نباید در زمینه تسهیلات اشتغال فرصت‌ها را از دست دهیم تصریح کرد: همه دستگاه‌ها برای راه‌ اندازی طرح‌های نیمه تمام در حوزه اشتغال تلاش کنند.

استاندار تاکید کرد: وظیفه ایجاد اشتغال به چند دستگاه محدود نمی‌ شود و در گذشته به سند توسعه اشتغال استان زیاد توجه نشده بود و این نقشه راه اشتغال با بازنگری و تکمیل وارد مرحله کاربردی شده است.

به گفته وی، سند توسعه صادرات غیرنفتی استان نیز مورد توجه قرار گرفته و کارهای خوبی روی آن انجام شده است.

استاندار یادآور شد: در پرداخت تسهیلات کرونا اقدامات لازم صورت گرفته و با ارسال پرونده‌ها به بانک‌ها بطور هفتگی پایش صورت می گیرد و بانک‌های با عملکرد ۱۰۰ درصدی تشویق می شوند.

کلانتری تاکید کرد: اشتغال حائز اهمیت است و اتفاق بزرگی در استان رخ می‌ دهد بطوریکه ۳۳ پروژه اشتغالزا در حوزه کشاورزی، صنعت و خدمات از منابع مختلف با اعتبارات ۲ هزار و ۲ میلیارد تومان برای ایجاد ۱۳ هزار و ۲۰۰ شغل خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه با رئیس صندوق توسعه ملی راجع به پتروشیمی گچساران که ۶۴ درصد پیشرفت دارد نشستی داشتیم که مشکل ارزی و ریالی آن رفع شد گفت: نشستی هم با هلدینگ خلیج فارس برای نیروگاه سیکل ترکیبی با اعتبار ۳۲۵ میلیون یورو داشتیم که ۱۱ میلیون یورو آن پرداخت شده است.

وی یادآور شد: در خیلی از شاخص‌ها خوب عمل شده و در بازآفرینی شهری رتبه چهارم را داریم و در پرداختی اشتغال از بسیاری استان‌های کشور جلوتر هستیم.

وی با بیان اینکه، مطالبه ‌ای که از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها داریم اشتغال است گفت: نگاه دولت به استان‌هایی مثل ما خاص بوده و هر جا نیازی داشتیم دولت دریغ نکرد و باید مدیران دستگاه ها و بانک‌های عامل توان خود را مضاعف کنند.

کلانتری با تاکید به اینکه فرآیند ایجاد اشتغال آسان شود افزود: مدیر بانکی موفق است که به نفع مردم تلاش کرده و قانون را به درستی برای انجام امور مردم تفسیر کند.

وی گفت: در سال پایانی مدیریت هستیم و به دنبال تثبیت مدیریت‌ کسانی هستیم که به دور از سیاسی کاری خدمت می ‌کنند و امروز مطالبه همه این است که به درستی کار انجام دهیم و با تلاش خود به سقف ۱۰۰ درصدی خدمت برسیم.

 

نظر شما