۶۱۱ ساعت دوره آموزش فنی وحرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۱۰:۱۸:۳۷
کد خبر: ۱۰۴۷۹۴۵
۶۱۱ ساعت دوره آموزش فنی وحرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای کهگیلویه وبویراحمدگفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۱۱هزار و ۸۵۳ نفر ساعت دوره آموزش مهارت در مراکز دولتی این استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ فاطمه اسدی مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اظهار داشت: از این میزان ۲۹۸هزار و ۴۴۰نفر ساعت برای زنان و ۳۱۴هزار و ۴۱۲ نفر ساعت حرفه آموزی برای مردان کهگیلویه و بویراحمدی برگزار شده است.

اسدی افزود:۲هزار و ۷۹۵ شهروند این استان در این دوره ها مهارت های حرفه ای را فرا گرفتند.

وی عنوان کرد:از این تعداد یکهزار و ۳۵۸نفر زن و یکهزار و ۴۱۰نفر مرد بوده اند.

اسدی ابراز داشت: این میزان مهارت در ۹ مرکز دو منظوره برادران و خواهران و سه مرکز آموزش ویژه بانوان انجام گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون همچنین یکهزار و ۱۷۳ نفر در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای این استان مهارت های حرفه ای کسب کردند.

اسدی بیان کرد: در این مدت ۶۱۰ زن و ۵۶۳ مرد به مدت زمان ۳۶۰ هزار و ۷۳۷ ساعت در آموزشگاه های آزاد کهگیلویه و بویراحمد مهارت های حرفه ای فرا گرفتند.

وی در ادامه افزود: ۷ آموزشگاه آزاد در استان ۳۶ رشته آموزشی را در ۲۷۰ رشته به علاقه مندان آموزش می دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۲۸ درصد از حرفه آموزان مراکز فنی و حرفه‌ای در بخش های دولتی و خصوصی این استان پس از کسب مهارت شاغل شده اند.

وی اظهار کرد: در سال ۹۸ سرانه آموزشی این سازمان در استان ۱۸.۴ درصد ساعت به ازای هر نفر جمعیت فعال اقتصادی بوده است.

اسدی عنوان کرد: امسال پیش بینی می شود چنانچه مصوبه الزام افراد به ارائه مدرک فنی و حرفه ای برای دستیابی به شغل ها در استان اجرایی شود، بیش از ۵۰ درصد افراد حرفه آموز در آموزشگاه های فنی و حرفه ای، شاغل شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در دوران کرونایی نام نویسی در مراکز آموزش های مراکز فنی و حرفه ای به صورت مجازی و حضوری انجام می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز