مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

نقش کلیدی جوانان در تامین سلامت عزاداران حسینی

۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۳:۵۸:۴۰
کد خبر: ۱۰۵۰۵۳۰
نقش کلیدی جوانان در تامین سلامت عزاداران حسینی
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در مصاحبه با برنای سمنان بر نقش کلیدی جوانان در تامین سلامت عزاداران حسینی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، حجت الاسلام شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی در مصاحبه اختصاصی با این خبرگزاری بر نقش جوانان در تامین سلامت عزاداران حسینی تاکید کرده و به بیان اقدامات لازم در مراسم عزاداری در محرم امسال پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی ضمن قدردانی از راه اندازی پویش جوانان مدافعان سلامت عزاداران حسینی از جانب وزارت ورزش و جوانان، بر نقش کلیدی جوانان در رعایت هرچه بهتر پروتکل های بهداشتی در هیئت های مذهبی و مراسم های عزاداری تاکید کرده و بیان داشت بهتر بود این پویش پیش از ماه محرم راه اندازی می شد تا با هماهنگی بین دستگاهی، مانند نیروی داوطلب هلال احمر، جوانان با عضوگیری و تجمیع نیروها و استقرار در همه شهرستان های تابعه به صورت افتخاری فعالیت کرده و به رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم های عزاداری کمک می کردند. وی افزود البته اقدامات صورت گرفته برای ماه محرم اولین تجربه است و این جوانان در مناسبت های دیگر مانند اربعین حسینی، مراسم های انتهای ماه صفر، ایام فاطمیه و یا شرکت در پویش کمک مومنانه می توانند کمک رسان خوبی در راستای کاهش تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا و اقدام موثر برای پیشگیری از آن در این قبیل اجتماعات مذهبی باشند.

حجت السلام شکری در پاسخ به سوال مربوط به ارزیابی چگونگی برگزاری مراسم های عزاداری در محرم امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا بیان داشت: در اکثر موارد پروتکل های بهداشتی توسط هیئت های مذهبی رعایت شد و در برخی موارد و مراسم هایی که مجوز لازم را نداشتند شاهد تخلفانی بودیم که البته انگشت شمار بوده و تذکرات لازم داده شده است. وی افزود تیم های بازرسی از سوی دانشگاه علوم پزشکی و یا با کمک سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسمات حضور داشته و نظارت کافی بر این موارد بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی در ادامه به بیان اقدامات صورت گرفته توسط این اداره کل در بحث ماه محرم پرداخته و بیان داشت: در این راستا ذیل کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا کارگروهی شکل گرفت با عنوان کارگروه مراسم عزاداری که مسئولیت آن به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شد. در این کارگروه و در رابطه با رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم های ماه محرم و صفر سه وظیفه عمده و مهم تعریف شده است: هماهنگی، اطلاع رسانی و اقناع. در بحث هماهنگی، جلسات متعددی توسط اداره کل تبلیغات اسلامی با دستگاه های عضو کارگروه برگزار شده است جهت هرچه ایمن تر برگزار کردن مراسم های عزاداری و کمک هایی که دستگاه های اجرایی می توانند به اداره کل تبلیغات اسلامی در این راستا ارائه دهند. در بحث اطلاع رسانی وظیفه اصلی بر عهده اداره کل ارشاد است و همه رسانه ها در این خصوص باید همکاری لازم را داشته باشند. در این بخش نیز اداره کل تبلیغات اسلامی جلسات متعددی با هیئت های مذهبی، مداحان و افراد مرتبط با این مراسم ها در قبل از ماه محرم برگزار کرده و اطلاع رسانی های لازم صورت پذیرفته است. و سومین وظیفه بحث اقناع است که از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر دو بخش نخست یعنی هماهنگی و اطلاع رسانی به موقع و کامل انجام شود اقناع صورت می گیرد که این فرایند باید سریع تر و کامل تر در آینده انجام شود تا ما شاهد برخی نارسایی ها در رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم های عزاداری نباشیم.

وی در انتها رعایت مسائل بهداشتی را یک مسئولیت همگانی برای همه مردم و عزاداران دانست که عدم انجام این پروتکل ها می تواند شیوع ویروس کرونا و پیامدهای آن را برای افراد و کشور بیشتر کند.

خبرنگار: آسیه طباطبایی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز