آغاز پذیرش دانشجوی گیاهان دارویی در علمی کاربردی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۱:۳۵:۴۷
کد خبر: ۱۰۵۲۰۷۲
آغاز پذیرش دانشجوی گیاهان دارویی در علمی کاربردی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی
موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مرکز بیرجند در نیم سال مهرماه 1399 در رشته امور زراعی گیاهان دارویی و معطر در مقطع کاردانی و با ظرفیت 45 نفر، از بین دارندگان مدرک دیپلم (خانم و آقا) دانشجو می پذیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مرکز بیرجند اعلام کرد: این مرکز در نیم سال مهرماه 1399 در رشته امور زراعی گیاهان دارویی و معطر در مقطع کاردانی و با ظرفیت 45 نفر، از بین دارندگان مدرک دیپلم (خانم و آقا) دانشجو می پذیرد.

وی اظهار کرد: هدف از ارائه این رشته امکان تحصیل جوانان استان در رشته ای است که می تواند آمادگی لازم آنان را برای ورود به بازار کار پرورش و بهره برداری از گیاهان دارویی، بعنوان یکی از توانمندی های اصلی راهبردی، توسعه ای و اقتصادی استان خراسان جنوبی فراهم نماید. 

معصومی ادامه داد: همچنین مطابق با برآوردهای انجام شده در سطح جهانی، گردش مالی تولید و تجارت گیاهان دارویی تا سال 2023 از مرز 129 میلیارد دلار عبور خواهد کرد که تحصیل و کار در این زمینه را کاملا توجیه می نماید.

رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی استان جهت تضمین مهارت آموزی و آموزش های کاربردی به دانشجویان این رشته، برنامه ریزی نموده تا کلاس های دروس عملی در محیط مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی با تکیه بر توان تخصصی اعضای هیات علمی این مجتمع برگزار شود.

معصومی افزود: از آنجایی که جهاد دانشگاهی استان، علاوه بر انجام فعالیت های شاخص در زمینه های پژوهشی همانند همایش عناب در شهریور 1398، به‌زراعی و تولید گونه های برتر، تولید محصولات جانبی و تبدیلی، راه اندازی سایت بیرناب با امکان فروش این محصولات برای تمامی دست اندرکاران و همچنین طراحی و اجرای چندین کارگاه و دوره و آموزشی کوتاه مدت در زمینه گیاهان دارویی و برنامه ریزی برای راه اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی اشتغال عناب در سال 99 را در کارنامه خود دارد، امید می رود تمامی این توانمندی ها و ظرفیت ها زمینه ای بسیار مناسب برای تربیت نیروی خلاق، متخصص و کارآفرین را فراهم آورد.

گفتنی است، متقاضیان می توانند از روز سه شنبه 11 شهریور 99 جهت ثبت نام در این رشته (با کد 11033)  به تارنمای سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org  مراجعه نمایند و نیز جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 32207056 تماس گرفته و یا به نشانی مرکز آموزش واقع در بیرجند، تقاطع بلوار غفاری و قدس مراجعه نمایند.

 

نظر شما