در شهریور ماه سال جاری؛

خراسان جنوبی میزبان کاروان "نذر آب ۳" می شود

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۲:۳۵:۱۶
کد خبر: ۱۰۵۲۱۳۲
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: 3 کاروان سلامت در قالب طرح «نذر آب» از نیمه شهریور ماه سال جاری به روستاهای محروم و تشنه خراسان جنوبی اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی؛ بارها از خشکسالی پیاپی در خراسان جنوبی نوشتیم، بارها از اثرات نامطلوب کمبود باران در این دیار کویری قلم زدیم. بارها از سیل مهاجرت بر اثر بی آبی اظهار نگرانی کردیم و خالی شدن نقاط مرزی را به عنوان زنگ خطری برای استان تلقی کردیم.

اما وقت آن رسیده که اینبار از اقدامات ناجیانی بگوییم که در گام هایی داوطلبانه پا پیش گذاشته و زخم های به یادگار مانده از خساست آسمان را مرهم گذاشتند. 

یادمان نمی رود تابستان سال گذشته بود که افرادی از نقاط مختلف کشور فریاد روستاهای تشنه خراسان جنوبی را شنیدند و در قالب کاروان هایی با عنوان نذر آب، نوش داروی روستاییان را تحفه آوردند.

در خاطرمان می ماند که کاروان هایی از استان های همدان، اردبیل و خراسان رضوی و شمالی به مدت 12 روز مهمان روزهای گرم کویرنشینان شده و در دورترین نقاط خراسان جنوبی ایثار و مهربانی را مشق کردند.

نتیجه تلاش این تیم ها به ویزیت و تجویز داروی رایگان بیش از 6 هزار بیمار و در 32 نقطه محروم روستایی ختم شد و روزنه های امید باری دیگر در قلب روستاییان سر باز کرد.

در کنار ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی 31 تانکر به حجم 73 هزار لیتر برای تامین آب شرب روستاییان در اختیار جامعه هدف قرار گرفت که این امر خود گامی بزرگ در راستای خدمت رسانی بود.  

اقدامات ایثارگرانه هلال احمر تنها به همین جا ختم نمی شود بلکه امسال هم در شرایط سخت کرونایی، کاروان نذر آب ۳ در آخرین ماه از فصل تابستان مهمان خراسان جنوبی می شود تا روستاییان به واسطه خدمات ارزنده شان نفس تازه کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در این خصوص گفت: جمعیت هلال احمر طی فعالیت‌های خویش همواره به اجرای طرح‌های بشر دوستانه و داوطلبانه و کمک‌های خیریه با تکریم انسان‌ها می‌پردازد

محمد رضا رضایی با اشاره به اعزام کاروان‌های سلامت به اقصی نقاط روستایی و محروم خراسان جنوبی بیان کرد: هدف از اعزام این کاروان‌ها صرفاً ویزیت یک بیمار نبوده بلکه ارتقا سلامت را در دستور کار خویش قرار می‌دهد.

وی از میزبانی خراسان جنوبی از 3 کاروان سلامت از استان‌های یزد، اصفهان و خراسان رضوی در قالب طرح "نذر آب ۳"  از نیمه شهریور ماه سال جاری خبر داد و گفت: این کاروان‌ها تا اواخر شهریور به ترتیب در روستاهای شهرستان‌های نهبندان، خوسف و سربیشه به فعالیت می‌پردازند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: بخشی از فعالیت این کاروان‌ها در قالب خدمات پزشکی و بخشی هم در راستای مشکلات آب مناطق انجام می‌شود.

وی توزیع بسته های معیشتی و نوشت افزار را از جمله فعالیت این تیم ها دانست و اظهار کرد: دیگر خدمات این کاروان‌ها در زمینه ویزیت، داروی رایگان، مشاوره زنان و زایمان، روانشناختی و غربالگری تست قند خون و فشار خون، ارائه آموزش های پیشگیری از کرونا، تب سنجی و دندانپزشکی خواهد بود. 

بنا به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، خدمات این کاروان ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

 

نظر شما