صادرات بیش از ۱۴ هزار تن محصولات کشاورزی کرمانشاه به عراق

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۱۳:۰۲:۲۷
کد خبر: ۱۰۵۲۶۹۵
صادرات بیش از ۱۴ هزار تن محصولات کشاورزی کرمانشاه به عراق
مدیر تعاون روستایی کرمانشاه، از صادرات ۱۴ هزار و ۶۰ تن انواع محصولات کشاورزی توسط شبکه تعاونی‌‍‌های روستایی استان به عراق خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ ایرج صفایی، مدیر تعاون روستایی کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون اتحادیه تعاونی‌های روستایی استان و اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان صحنه پیگیر امر صادرات بودند که در نهایت در مرداد ماه مرز بازگشایی و امکان صادرات فراهم شد.

او به صادرات انواع محصولات کشاورزی از استان کرمانشاه توسط تعاونی های روستایی اشاره کرد و گفت: در یک ماه اخیر محصولاتی شامل گوجه‌فرنگی، ملون، هندوانه، پیاز، آلو، پرتقال، لیموترش، خیار، سیرخشک، کاهو، فلفل دلمه‌ای، لوبیا سبز، سیب درختی، هلو، سیب زمینی، زردآلو، نخود و ماهی تولیدی استان و سایر استان‌ها را به صورت توافقی خریداری و از طریق بازارچه مرزی پرویزخان شهرستان قصرشیرین به کشور عراق صادر کردند.

صفایی اظهار داشت: در راستای اجرای شعار سال، جهش تولید، صادارت محصولات کشاورزی و حمایت از جامعه تولیدکنندگان این عرصه توسط شبکه تعاونی‌های روستایی استان تداوم خواهد داشت.

مدیر تعاون روستایی کرمانشاه تصریح کرد: صادرات محصولات کشاورزی می تواند ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشد بنابراین تشکل های تعاون روستایی استان با بهره گیری از ظرفیت های صادرات در این عرصه وارد شده اند و به صورت روزانه محصولات مختلفی را صادر می کنند.

او اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در خصوص طرح احداث بارانداز صادراتی در شهرستان قصرشیرین و مساعدت دستگاه‌های عضو کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان، امید است در آینده نزدیک، طرح مذکور اجرا و شاهد افزایش میزان صادرات در این بخش توسط تشکل های تعاون روستایی استان  باشیم.

تاکنون پنج هزار شرکت تعاونی در استان ثبت شده که از این تعداد هم اکنون سه هزار و ۵۰ شرکت فعال است. بیشترین تعداد تعاونی‌های استان در بخش کشاورزی، خدمات، صنعت و معدن است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز