رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک؛

دانش‌آموزان دارای علامت کرونا به مدرسه نروند

۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۳:۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۴۴۰۱
دانش‌آموزان دارای علامت کرونا  به مدرسه نروند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: خانواده‌ها در صورت علامت‌دار بودن فرزندانشان از فرستادن آنان به مدرسه به جد خودداری و تا اعلام جواب نهایی آزمایش کرونا، ضمن قرنطینه در منزل، نکات بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش برنا از اراک دکتر محمد جمالیان  در جمع خبرنگاران افزود: دانش‌آموزان و دانشجویان در زمان حضور در کلاس درس و فضای خارج کلاس، تمامی پروتکل‌های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند تا موجب آلودگی خود و خانواده‌هایشان نشوند.

وی اظهار داشت: لازم است دانش‌آموزان فاصله‌گذاری اجتماعی که همان یک متر است را در مدرسه رعایت و در صورت سرفه یا عطسه از دستمال کاغذی شخصی استفاده کنند و لیوان یکبار مصرف همراه داشته و  از گچ یا ماژیک وایت‌برد شخصی استفاده کنند.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: اکنون وضعیت سه شهر اراک، ساوه و دلیجان از نظر شیوه کرونا قرمز؛   فراهان، آشتیان و تفرش نارنجی، شازند سفید و بقیه شهرستان‌های استان زرد هستند.

دکترجمالیان با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۳۳۸ مورد تاکنون در استان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، اظهار داشت: با توجه به کاهش میزان بستری در بیمارستان، نتیجه رعایت‌های مردم در طول هفته‌های آتی مشخص می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و  درمانی اراک درباره میزان مرگ و میرها گفت: فوت بیشتر مبتلایان به کرونا مربوط به سنین بالا و افرادی است که بیماری زمینه‌ای دارند بنابراین این گروه سنی باید موازین بهداشتی را به جدیت مد نظر داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز