استاندار مرکزی؛

پیش‌نویس لایحه مبارزه با تکدی‌گری  تنظیم شود

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۰:۳۴:۲۵
کد خبر: ۱۰۵۴۷۸۷
پیش‌نویس لایحه مبارزه با تکدی‌گری  تنظیم شود
استاندار مرکزی مقابله با پدیده تکدی‌گری را نیازمند تدوین برنامه‌های هدفمند و عزم جدی مردم و مسئولان دانست و گفت: تهدید سلامت جامعه و اختلال در ارتباط اجتماعی از مهمترین پیامدهای این آسیب اجتماعی است که باید با آن مقابله قاطعانه شود.

به گزارش برنا از اراک، سید علی آقازاده در نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی افزود: پدیده تکدی‌گری بیشتر در کلانشهرها وجود داشت اما اکنون به دلایل مختلف در شهرهای کوچکتر از جمله ساوه، خمین و دیگر شهرهای استان مرکزی وجود دارد و باید برای جلوگیری از این آسیب و پیامدهای ناشی از آن تصمیم‌گیری شود.  

وی اظهار داشت: برداشت و تلقی مردم از کمک به متکدیان این است که اقدام خیری انجام می‌دهند در حالی که این نیت و فرهنگ خیرخواهانه به افزایش فرصت ‌طلبی، سوء استفاده و در واقع بد عادت شدن متکدیان می ‌انجامد ضمن این که قشر نیازمند جامعه مقید بوده و تکدی‌گری نمی‌کند.

آقازاده بیان کرد: نهادهای حمایتی دولتی و تشکل‌های مردم‌ نهاد غیردولتی تحت عنوان خیریه وجود دارند که قشرهای نیازمند را شناسایی و تحت پوشش قرار می‌ دهند و باید کمک‌های مردمی به این سمت هدایت شود تا نیازمند واقعی مورد حمایت قرار گیرد.

وی افزود: باید پیش‌نویس لایحه مبارزه با تکدی‌گری با همکاری جامعه نخبگان و دانشگاهیان به خصوص فعالان رشته‌های علوم اجتماعی از جمله جامعه‌شناسی تنظیم و به وزارت کشور برای چکش‌کاری بیشتر ارسال تا پس از مراحل قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.

استاندار مرکزی تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌های ۱۲ گانه این استان وظیفه دارند نسبت به مقابله همه جانبه با تکدی‌گران با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد محلی اقدام کنند.

وی بر اجرای مصوبات کارگروههای تخصصی تاکید کرد و گفت: ابتدای هر نشست باید مصوبات نشست‌های گذشته مورد بررسی قرار گرفته و در صورت اجرا نشدن دلایل قانع کننده ارائه شود.

استاندار مرکزی در خصوص ساخت مجتمع فرهنگی در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیرکبیر اراک نیز گفت: این طرح گام مهمی در جهت توسعه صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال در اراک است اما اعتبارات مورد نیاز این طرح باید از محل منابع ملی تامین شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز