اولین در اخذ مصوبه؛ آخرین در اجرا؛

آغاز عملیات پروژه تاریخی موزه دفاع مقدس

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۰:۰۲:۲۸
کد خبر: ۱۰۵۵۲۰۸
آغاز عملیات پروژه تاریخی موزه دفاع مقدس
مانع اصلی در عدم ورود دستگاه‌ها و عملیاتی نشدن این پروژه، نبود طرح جامع است که می‌بایست در حوزه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور به عنوان متولی کار اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، محمد صادق معتمدیان در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی، شروع به کار پروژه باغ موزه دفاع مقدس را از جمله موضوعاتی برشمرد که باید با ورود جدی همه دستگاه‌های اجرایی عملیاتی شود.

وی افزود: مانع اصلی در عدم ورود دستگاه‌ها و عملیاتی نشدن این پروژه، نبود طرح جامع است که می‌بایست در حوزه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور به عنوان متولی کار اجرایی شود.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باغ موزه دفاع مقدس، پروژه ملی است که استانی شده، متذکر شد: این پروژه بزرگ براساس طرحی که ارائه می‌شود باید فازبندی و برای اجرای هر فاز، برنامه زمان‌بندی معین شود.

وی اظهار داشت: با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی می‌توانیم قفل این پروژه را بگشاییم و به روند اجرای کار شتاب ببخشیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، معتمدیان در بخش دیگری از سخنانش گفت: هفته دفاع مقدس، فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ جهاد، مقاومت، ایثار و شهادت است.

وی تاکید کرد: با استفاده از فرصت این ایام می‌توان گوشه‌هایی از فداکاری‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس را به تصویر کشید.

استاندار خراسان جنوبی گفت: نسل حاضر، سال‌های دفاع مقدس را درک نکرده‌اند لذا باید از هر فرصت مطلوبی برای تشریح شرایط آن روزهای کشور بهره‌برداری کرد.

وی ضمن تبریک چهلمین سالگرد دفاع مقدس از برنامه‌های کشور در سطح ملی گفت که برای گرامیداشت این ایام ابلاغ شده است و افزود: براساس دستورالعمل‌های ابلاغی، تکالیف همه دستگاه‌های اجرایی مشخص شده و همه حوزه‌ها همکاری حداکثری را در برپایی برنامه‌های مرتبط خواهند داشت.

معتمدیان با تاکید بر جانفشانی‌های رزمندگان در سال‌های جنگ تحمیلی اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های تکلیفی در این ایام، تجلیل از رزمندگان است که باید به نحو احسن انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی تیرماه امسال به همراه جمعی از مسوولان استان از زمین مرکز فرهنگی دفاع مقدس در بیرجند بازدید و تاکید کرد که برای آغاز فاز عملیاتی موزه دفاع مقدس هیات امنای این مرکز با فوریت تشکیل شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در آن بازدید گفت: موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی از اولین استان‌هایی است که اعتبار مصوب و زمین در اختیار گرفته و تاکید تهران بر آغاز پروژه با اعتبارات استانی است.

سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی اظهار داشت: در صورت شروع پروژه از سوی منابع استانی، ستاد هم اعتبارات قابل توجهی را به این مرکز اختصاص خواهد داد.

وی گفت: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته تا امروز ۳۵ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه نیاز است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: تالارهای فرهنگی، اداری، فنی، مسجد خرمشهر و دیگر ابنیه مورد نیاز طبق نقشه‌های طراحی شده در هفت هزار متر مربع ساخته خواهد شد.

وی گفت: این پروژه در چهار فاز اجرا خواهد شد که برای فاز اول در سال ۹۸ یک میلیارد تومان اعتبار ملی تصویب شد و تاکنون ۴۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

 

نظر شما