معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور:

سواد علاوه بر آموزشی بودن باید به یک مهارت اجتماعی تبدیل شود

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۰:۳۲:۱۹
کد خبر: ۱۰۵۵۳۴۱
سواد علاوه بر آموزشی بودن باید به یک مهارت اجتماعی تبدیل شود
معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: مفهوم سواد در بستر زمان وبا توجه به پیشرفتها علمی ومهارت بشر توسعه یافته وهم اکنون اجتماعی شدن آن در قالب مهارت ونیاز اجتماعی مورد نظر است.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد ، احمد خاکزاد در گفتگو با برنامه زنده رادیویی ویژه روز جهانی سوادآموزی شبکه استانی دنا در کهگیلویه وبویراحمد افزود: سواد باید پویا،همه جانبه وفراگیر باشد تا اهداف مهم باسواد بودن با توجه به تعریف جدید سواد که قدرت تغییر با استفاده از دانش آموخته شده محقق شود.

وی با توجه به سوادآموزی در بحران کرونا که محور شعار روزجهانی مبارزه با بی سوادی است گفت:در دوران کرونا فرصت های خاصی برای کسب تجارب ایجاد شد وبویژه در مراکز یادگیری محلی بحث اجتماعی شدن سواد با تولیدات مورد نیاز کرونایی تجلی یافت.

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: مراکز یادگیری محلی در کهگیلویه وبویراحمد نمونه های خوبی از تولیدات در دوران کرونایی را عرضه کردند.

وی به وضعیت آموزشهای سوادآموزی در دوران کرونا اشاره کرد وگفت:اولویت آموزشها حضوری است اما با توجه به شرایط موجود روشهای غیرحضوری ونیمه حضوری نیز در قالب ظرفیت صداوسیما –شبکه های اجتماعی-برنامه شاد واستفاده از سامانه سوادآموزی وآموزش با تبلت در برنامه های سوادآموزی قرار دارد.

در این برنامه رادیویی معاون پژوهش،پشتیبانی وتوسعه منابع آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: 16مرکز یادگیری محلی در استان بیش از 40مهارت در زمینه های زندگی-اجتماعی-حقوق شهروندی وحرفه آموزی را ارائه می دهند.

اردشیر یاری گفت: افزایش نرخ باسوادی از28درصد به 93درصد در40سال گذشته بیانگر موفقیت عرصه سوادآموزی در کشور است.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: علاوه بر پوشش حجم سالانه به میزان 4هزار و500نفر در برنامه های مکمل نیز 4هزار و284نفر زیر پوشش قرار می گیرند.

سیدحمدالله خواهش نیک گفت: مهارت آموزی مراکز یادگیری محلی-آموزش رایانه همراه با سواد پایه-طرح آموزشی عملی نماز-حلقه های کتابخوانی ومسابقات از برنامه مکمل حوزه سوادآموزی است.

این برنامه به مدت50دقیقه از ساعت11و30 دقیقه روز 17شهریور از شبکه استانی رادیو دنا پخش شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز