مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد:

رشد ۵۰ برابری کسب ‌وکارهای اینترنتی کهگیلویه و بویراحمد با اشتغال ۳۰۰ نفری

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۱۰:۲۴:۴۹
کد خبر: ۱۰۵۷۱۳۳
رشد ۵۰ برابری کسب ‌وکارهای اینترنتی کهگیلویه و بویراحمد با اشتغال ۳۰۰ نفری
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای مدیران فناوری اطلاعات استان گفت: در 6 سال اخیر تعداد کسب و کارهای اینترنتی در استان کهگیلویه و بویراحمد 50 برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ جواد غلام پور مدیرکل ارتباطات این استان با بیان اینکه توسعه بیشتر کسب و کارهای اینترنتی مستلزم تعامل و هماهنگی تمامی مراجع مربوطه است، افزود: در استان بیش از ۶۰ تیم توسعه دهنده وجود دارد که این تعداد نیروی متخصص، ۰.۵ درصد از تولید برنامه های موبایلی کشور با ۰.۲ درصد درآمد این حوزه را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل تیم در استارتاپها اظهار داشت: تیم سازی استارتاپ از این جهت اهمیت دارد که به بنیان‌گذاران استارتاپ و کسب و کارهای نوپا این امکان را می‌دهد تا بهترین استعدادها را در بین اعضا و کارکنان خود شناسایی و آشکار کنند.

غلام پور با بیان اینکه تخمین اشتغال این کسب و کارها در استان بیش از ۳۰۰ نفر است، گفت: ظرفیت ها و پتانسیل های استان در حوزه کسب و کارهای اینترنتی بسیار بیشتر از وضعیت کنونی است.

وی افزود: در حوزه فروشگاه های آنلاین، فروش صنایع دستی و محصولات بومی، طراحی سامانه های نرم افزاری، خدمات مورد نیاز سایر کسب و کارها و بازیهای رایانه ای و... فعالان خوبی در استان داریم.

غلام پور با اشاره به تاثیر شیوع ویروس کرونا بر کسب و کارهای آنلاین اظهار داشت: کسب و کارهای آنلاین قبل از شیوع ویروس کرونا مورد استقبال قرار می گرفتند که با شیوع این ویروس نیز شدت استقبال بیشتر شده و به ویژه استقبال از کسب و کارهای فروش آنلاین بسیار بیشتر شده است.

مدیرکل ارتباطات استان تصریح کرد: در برخی از شهرهای استان نیز کسب و کارهای سنتی به سرعت زمینه فروش اینترنتی را فراهم آوردند.

 

نظر شما