تلاش جدی برای حل مشکل مردم روستای شیخ شبان

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۱۲:۴۷:۰۸
کد خبر: ۱۰۵۹۴۶۰
تلاش جدی برای حل مشکل مردم روستای شیخ شبان
استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه شورای حفط حقوق بیت‌المال استان به منظور رسیدگی به مشکلات روستای شیخ‌شبان در راستای دستور رئیس قوه قضائیه برای حل مشکلات مردم این روستا، اظهار کرد: پس از بررسی‌های صورت گرفته در هفته اخیر و استعلام از دستگاه‌های اجرایی مشخص شد اقدامات خوبی برای حل مشکل مردم انجام شده است، اما متاسفانه مردم از کم و کیف این اقدامات مطلع نبودند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اقبال عباسی با تاکید بر اینکه رضایتمندی مردم باید در اولویت قرار بگیرد، گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف شورای حفظ حقوق بیت‌المال، حفظ و حراست از بیت‌المال و حقوق عامه مردم است، افرادی که مسئول حفظ بیت‌المال هستند باید حقوق مردم را نیز در نظر بگیرند و تمام توان خود را در این راستا بکار بگیرند.

او در ادامه عنوان کرد: برای حل مشکل مردم روستای شیخ‌شبان وظایف و اختیارات دستگاه‌های اجرایی در صورتجلسه‌ای مشخص شود تا اگر دستگاهی در انجام وظایف محوله کوتاهی کرد بتوان مدیر دستگاه مربوطه را بابت کاهلی مورد بازخواست قرار داد.

عباسی افزود: همچنین در این صوزتجلسه قید شود که وظایف محوله در اختیارات مدیر دستگاه اجرایی قرار دارد و یا باید از مقامات مافوق در وزارتخانه مورد پیگیری قرار بگیرد، برخی از مسائل این روستا  و یا سایر مسائل نیاز به مصوبه شورای عالی آب و یا جلسه ملی حفاظت از محیط‌زیست دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اگر مدیر دستگاه اجرایی توان پیگیری مصوبات را از وزاتخانه مربوطه ندارد، این موضوع را اطلاع دهد تا از طریق استانداری و مجمع نمایندگان مورد پیگیری قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه احکام صادره از سوی قضات باید به سرعت اجرا شود، عنوان کرد: باید اقدامات لازم برای آزادسازی اراضی روستای شیخ‌شبان که از نظر زیست‌محیطی خطری برای گونه‌های جانوری و گیاهی ندارد در دستور کار قرار گیرد.

عباسی یادآور شد: مصوبات جلسات شورای حفظ حقوق بیت‌المال در خصوص روستای شیخ‌شبان بدون کم و کاست توسط نماینده این روستا به اطلاع مردم رسانده شود تا مردم در روند امور قرار بگیرند، همچنین مصوبات به صورت جمع‌بندی برای رئیس قوه قضائیه ارسال شود و یک نماینده از استانداری چهارمحال و بختیاری نیز موضوعات مرتبط با این جلسه را به همراه نماینده دادگستری و مدیران دستگاه اجرایی پیگیری کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز