مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ؛

استان مرکزی به لحاظ کاهش نرخ بیکاری رتبه سوم کشور را دارد

۱۳۹۹/۰۶/۲۷ - ۱۴:۴۷:۳۵
کد خبر: ۱۰۶۰۰۰۷
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: مردم کشور بر اثر کرونا در ماه‌های اسفند و فروردین امسال ۸۰۰ هزار شغل  از دست دادند که این آمار در استان مرکزی به هشت هزار نفر رسید.

به گزارش برنا از اراک ،  محمدتقی آبایی هزاوه  در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در اراک افزود: هر ساله به طور میانگین در اسفند و فروردین ماه ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر به جمعیت بیکار استان مرکزی اضافه می‌شد اما امسال به دلیل وجود ویروس منحوس کرونا و شرایط تعطیلی بسیاری از مشاغل، شمار بیکارشدگان قابل توجه بود.

وی بیان کرد: نرخ بیکاری استان در بهار امسال به ۶ و هفت دهم درصد رسیده که این نرخ در کشور ۹ و هشت دهم درصد است و استان مرکزی به لحاظ کاهش نرخ بیکاری رتبه سوم کشور را دارد.

آبایی هزاوه عنوان کرد: تعداد واحدهای دارای حقوق معوق استان مرکزی در مردادماه امسال به نسبت مدت مشابه پارسال با کاهش چشمگیری همراه بوده و از ۴۶ واحد به ۳۰ واحد رسیده است.

وی گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ شغل در سال جاری در استان مرکزی هدف‌گذاری شده که توزیع شهرستانی آن انجام و ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: پارسال ۱۵ هزار شغل شناسنامه‌دار در این استان ایجاد شد که ۱۴ هزار شغل آن جزو بیمه‌شدگان ماده ۱۴۸ اجباری تامین اجتماعی بود و این آمار در طول ۱۰ سال گذشته تامین اجتماعی این استان بی‌سابقه بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز