بهره برداری از نیروگاه و پارکینگ خورشیدی دانشگاه یاسوج

۱۳۹۹/۰۷/۰۱ - ۱۳:۰۸:۳۸
کد خبر: ۱۰۶۲۳۲۷
بهره برداری از نیروگاه و پارکینگ خورشیدی دانشگاه یاسوج
مدیرطرحهای عمرانی دانشگاه یاسوج گفت: بهره برداری از نیروگاه و پارکینگ خورشیدی دانشگاه یاسوج مطابق با استاندارد سانا آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه؛ دکتر روح اله موسوی افزود: در راستای بخشنامه هیئت وزیران در خصوص تولید برق به میزان 20 درصد انرژی مصرفی واحدهای دولتی و درجهت استفاده بهینه از انرژیهای نو و با حمایت و تاکید ریاست محترم دانشگاه در سال 1399 کار طراحی و ساخت نیروگاه و پارکینگ خورشیدی در دستور کار قرار گرفت و در اولین روز مهرماه 99 این نیروگاه مورد بهره برداری و متصل به شبکه برق دانشگاه شد.

وی ادامه داد: این پروژه در زمینی به متراژ 1200 مترمربع و با اعتبار 15میلیاردریال در مدت زمان سه ماه ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفت. 

 دکتر موسوی در خصوص مشخصات فنی این طرح گفت: توان تولیدی 60 کیلو وات ساعت آن گرید (On grid) و نوع پنل و سازه نیز پنل تابان انرژی ایرانیان 325 وات و سازه گالوانیزه گرم است که ضمانت ده ساله دارد.

وی بیان داشت: نوع اینورتر بکار رفته  اس ام ای آلمان است که 5 سال گارانتی دارد.

مدیر طرحهای عمرانی دانشگاه یاسوج تصریح کرد: این نیروگاه 90 درصد برق مصرفی سازمان مرکزی دانشگاه معادل 300 کیلووات ساعت در روز را تامین می کند که سالانه رقمی بیش از 324 میلیون ریال صرفه جویی به همراه دارد.

دکتر موسوی به مزایای این نیروگاه اشاره کرد و گفت: نصب و راه اندازی آسان، بازدهی بالا و عدم نیاز به تجهیزات پیچیده، عدم نیاز به باطری جهت ذخیره انرژی، فروش برق و درآمدزایی نیروگاه خورشیدی، امکان افزایش تولید بدون محدودیت در آینده، عدم نیاز به آب و سوخت مورد نیاز، فاقد آلایندگی محیط زیست و .... از مهمترین مزایایی این پروژه زیست محیطی می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز