نرخ مشارکت اقتصادی در چهارمحال و بختیاری ۵ درصد افزایش یافت

۱۳۹۹/۰۷/۰۳ - ۱۱:۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۰۶۳۳۷۸
نرخ مشارکت اقتصادی در چهارمحال و بختیاری ۵ درصد افزایش یافت
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در استان در بهار امسال نسبت به سال ۹۵ حدود پنج درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ حفیظ‌الله فاضلی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ مشارکت اقتصادی یکی از متغیرهای مهم در ارزیابی جمعیت شاغل و بیکار است و این شاخص در واقع مجموع جمعیت شاغل و بیکار را در بر می‌گیرد.

او ادامه داد: تناسب میزان افزایش جمعیت شاغل و بیکار موضوع مهمی است به شکلی که ممکن است در یک دوره زمانی معین یک ساله شاهد افزایش جمعیت بیکار باشیم، اما به دلیل افزایش نرخ مشارکت این احتمال وجود دارد که با وجود افزایش جمعیت بیکار، تعداد شاغلان نیز افزایش یابد از همین رو برای سنجش نیروی کار، تناسب رشد اشتغال و بیکاری نیز ارزیابی می‎شود.

فاضلی تصریح کرد: بر اساس بررسی نرخ مشارکت اقتصادی استان طی سالهای اخیر و به طور مشکل از آخرین دوره سرشماری رسمی کشور در سال ۹۵ می‌توان به این نتیجه رسید که در این سال‌ها نرخ مشارکت اقتصادی استان در حال افزایش است و از سوی دیگر نرخ بیکاری در این مدت در حدود پنج درصد کاهش داشته است که این موضوع نشان‌دهنده آن است در طول این سال‌ها در حوزه اشتغالزایی اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نرخ بیکاری استان در سال ۹۵ از ۲۰.۲ درصد به ۱۵.۳ درصد در سال ۹۸ کاهش یافته و این روند کاهشی در سال ۹۹ نیز پیش‌بینی می‌شود به طوری که انتظار می‌رود در سال ۹۹ نرخ بیکاری در استان به کمتر از ۱۵ درصد برسد.

فاضلی، تعداد بیکاران فعلی استان را ۵۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: تعداد جمعیت شاغل در استان نیز در پایان سال ۹۸ به ۳۱۲ هزار نفر افزایش یافته است.

او خاطر نشان کرد: این در حالی است که جمعیت بیکار استان در سال ۹۵ بیشتر از ۶۳ هزار نفر بود و جمعیت شاغل در همین سال ۲۴۹ هزار نفر اعلام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری بیشترین جمعیت بیکار در استان طی سال‌های اخیر را مربوط به سال ۹۶ با ۷۲ هزار نفر اعلام کرد و افزود: در این سال نرخ بیکاری استان به ۲۰.۷ درصد رسید که بالاترین نرخ بیکاری در کشور بود اما پس از آن با تلاش‌های صورت گرفته این نرخ در سال ۹۸ کاهش پیدا کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز