پیگیری‌های معتمدیان برای کوتاه‌تر کردن مراحل اجرایی پروژه راه‌آهن بیرجند

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۸:۲۶:۱۸
کد خبر: ۱۰۶۵۶۰۸
پیگیری‌های معتمدیان برای کوتاه‌تر کردن مراحل اجرایی پروژه راه‌آهن بیرجند
استاندار بیان کرد:همچنین در این دیدار بر تسریع در روند اجرای کار، تقسیم‌بندی وظایف و برنامه‌ها همچنین تعیین بانک عامل برای پرداخت تسهیلات تاکید شد تا مراحل اجرای کار در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیاتی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، محمد صادق معتمدیان به منظور انجام پیگیری‌های لازم برای کوتاه‌تر کردن مراحل اجرایی کار در پروژه راه‌آهن بیرجند با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت و گو کرد.

این دیدار معتمدیان با خیرالله خادمی با هدف پیگیری اجرای مصوبه اخیر هیات امنای ارزی کشور مبنی بر اختصاص ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به پروژه راه‌آهن بیرجند انجام شد. 

همچنین در این دیدار بر تسریع در روند اجرای کار، تقسیم‌بندی وظایف و برنامه‌ها همچنین تعیین بانک عامل برای پرداخت تسهیلات تاکید شد تا مراحل اجرای کار در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیاتی شود. 

بحث و بررسی درخصوص آخرین وضعیت راه‌های استان از دیگر برنامه‌های این دیدار بود که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان و نماینده کنسرسیوم ریلی خراسان جنوبی انجام شد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه رایزنی برای پروژه راه‌آهن در پایتخت با مدیرعامل بانک رفاه کشور دیدار کرد.

این دیدار معتمدیان با اسماعیل لـله گانی با هدف پیگیری مصوبه اخیر هیات امنای ارزی کشور صورت گرفت و استاندار ضمن تشریح اهمیت پروژه راه‌آهن شرق، بر طی شدن مراحل کار با سرعت هرچه بیشتر و بدون هیچ وقفه‌ای تاکید کرد. 

هدف از این دیدار، تعیین بانک رفاه به عنوان لیدر بانکی و تاکید بر سرعت بخشیدن به روند تشکیل کنسرسیوم بانکی برای پرداخت تسهیلات ویژه راه‌آهن بود.

بنابر این گزارش در جلسه دوم مهرماه هیات امنای صندوق توسعه ملی که به ریاست رییس جمهوری برگزار شد، با اختصاص ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ریالی از محل صندوق توسعه ملی به ابرپروژه راه‌آهن خراسان جنوبی موافقت شد.

تزریق این اعتبار، روند اجرای پروژه ریلی استان را شتاب می‌بخشد و براساس اخبار اولیه، تا چند ماه آینده شاهد آغاز عملیات اجرایی کنسرسیوم در استان خواهیم بود.

آرزوی دیرینه مردم خراسان جنوبی اجرای پروژه راه‌آهن استان بر روی کریدور راه‌آهن شرق بوده که بعد از ۲ دهه انتظار با حمایت دولت تدبیر و امید و پیگیری مسوولان استان در سال ۱۳۹۸ این آرزو محقق و عملیات اجرایی قطعه ۱۶ بیرجند به سمت یونسی به طول ۳۲ کیلومتر در محدوده جغرافیایی خراسان جنوبی آغاز شد.

پانزدهم مهر سال گذشته همزمان با سفر «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری به این استان، عملیات اجرایی اتصال بیرجند به ریل سراسری آغاز شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز