مُجری طرح کاهش تلفات انرژی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد:

تعویض ۲۵۰ کیلومتر شبکه های سیمی به کابلی در استان/ گچساران بالاترین نرخ تلفات انرژی

۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۱۰:۴۷:۳۲
کد خبر: ۱۰۶۵۸۴۲
تعویض ۲۵۰ کیلومتر شبکه های سیمی به کابلی در استان/ گچساران بالاترین نرخ تلفات انرژی
مُجری طرح کاهش تلفات انرژی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از تعویض 250 کیلومتر شبکه های سیمی به کابل خودنگهدار در مناطق مختلف این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ محسن نیکروز  با بیان این مطلب گفت: طراحی تعویض 250 کیلومتر شبکه های سیمی به کابل خودنگهدار انجام و در مراحل پایانی آن است.

وی با بیان اینکه شروع عملیات اجرایی تعویض این میزان شبکه بعد از مشخص شدن هزینه ها شروع می شود، اظهارداشت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح مهم و حیاتی بدلیل نوسانات قیمت و بازار ارز، نامعلوم است.

مُجری طرح کاهش تلفات انرژی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، جلوگیری از سرقت های شبکه، پایداری برق و رفع مشکلات نوسانات را از مهمترین مزایای اجرای این پروژه عنوان و خاطرنشان کرد: پروژه های کاهش نرخ تلفات انرژی در مناطق گرمسیری استان بدلیل شرایط خاص شبکه ای بایستی با سرعت بیشتری اجرا شود.

نیکروز در ادامه به نرخ تلفات انرژی در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز اشاره و نرخ این تلفات در شش ماهه اول امسال را بیش از 30 درصد برشمرد.

وی گفت: نرخ نقطه به نقطه تلفات انرژی در این استان هم اکنون حدود 15 درصد بوده که البته ما امیدوار به کاهش این نرخ در ماههای آینده هستیم.

مُجری طرح کاهش تلفات انرژی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه تلفات شبکه های توزیع نیروی برق درصد بالایی از کل تلفات شبکه الکتریکی است، یادآورشد:‌ سرمایه گذاری در جهت کاهش تلفات انرژی می تواند باعث آزاد سازی ظرفیت تولید شده که با انجام سرمایه گذاری مناسب و مهندسی شده می توان به جای ساخت نیروگاه های پرهزینه، تلفات شبکه الکتریکی را کاهش داد.

گچساران بالاترین نرخ تلفات انرژی را دارد

نیکروز، نرخ تلفات انرژی در شبکه های توزیع برق گچساران در شش ماهه اول امسال را حدود 34 درصد ذکر و اظهارداشت: در تلاش هستیم تا پایان سالجاری این نرخ را به کمتر از 16 درصد برسانیم.

وی گفت: شهرستان گچساران متاسفانه بالاترین نرخ تلفات انرژی در شبکه های توزیع نیروی برق این استان بخود اختصاص داده است.

 نیکروز عنوان کرد:طول شبکه های توزیع برق در استان کهگیلویه و بویراحمد به بیش از 10 هزار کیلومتر می رسد.

265 هزار مشترک در این استان دارای انشعاب برق هستند.

 

نظر شما