بررسی موانع پروژه‌های صنعتی و معدنی کهگیلویه

۱۳۹۹/۰۷/۱۰ - ۱۴:۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۰۶۷۰۹۹
بررسی موانع پروژه‌های صنعتی و معدنی کهگیلویه
نماینده مردم کهگیلویه در مجلس از بررسی مشکلات و موانع پروژه‌های معدنی و اتخاذ تصمیم برای فعال شدن معادن از جمله فسفات چرام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حجت‌الاسلام سید محمد موحد از برگزاری نشست بررسی مشکلات و موانع معادن و صنایع شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ با حضور مسؤولان و کارشناسان خبر داد و اظهار داشت: در این نشست برای بررسی و رفع موانع موجود در صنایع و معادن تصمیم‌گیری شد.

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس با اشاره به صدور پروانه بهره‌برداری فسفات چرام گفت: پروانه بهره‌برداری فسفات چرام پس از چندین دهه انتظار به نام شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران که از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت است صادر شده و پروژه وارد چرخه عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

موحد بیان داشت: در این جلسه مقرر شد مشکلات گاز، آب و برق این معدن برطرف شود و به همین سبب برای بحث گازرسانی ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای استان به این معدن اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: برق‌رسانی به این معدن به ایمیدور واگذار و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران متعهد شد آبرسانی به این معدن را به صورت ویژه انجام دهد.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ بیان داشت: خوشبختانه با صدور این پروانه فسفات چرام حرکت رو به جلویی را خواهد داشت.

سید محمد موحد گفت: مشکلات پروژه فسفات قیام نیز در این جلسه بررسی و بنا شد با توجه به اینکه  مشکل اصلی آن  جاده دسترسی است، از اولویت‌های  ایمیدرو در سال ۱۴۰۰ قرار بگیرد.از سال آینده عملیات راهسازی این معدن مهم شروع  می‌شود.

وی، نبود جاده دسترسی مناسب را از علل عدم توجه سرمایه گذاران به این معدن دانست و افزود: در مورد مشکل راه ارتباطی معدن آهک ماغر که در تنگه ماغر بطول چهار کیلومتر است  ایمیدرو متعهد شد تا پایان آبان ماه کار مناقصه آن را انجام دهد و آذرماه عملیات اجرایی آن آغاز شود.

موحد همچنین گفت: در همین جلسه مشکلات  کارخانه آجر دهدشت بررسی و با  رایزنی‌ها و همراهی  معاون اقتصادی  استاندار و مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان موفق شدیم ۱۰ میلیارد تومان برای این کارخانه تسهیلات تصویب کنیم.

وی،ضمن قدردانی از تلاش‌های حجت الاسلام بزرگواری و سردار هاشمی‌پور نمایندگان ادوار گذشته بخاطر پیگیری و اقدامات در حوزه معادن با تشکر ویژه از غریب‌پور و مجموعه ایمیدرو گفت:  نقش عظیم این مجموعه در حرکت رو به جلو معادن استان بر هیچ شخصی پوشیده نیست و اگر همکاری و پیگیریهای دکتر کلانتری استاندار، دکتر صمیمی معاون اقتصادی استانداری و مهندس حسین پور مدیرکل صمت استان نبود این پیشرفتها حاصل نمی شد  به همین دلیل  صمیمانه از این عزیزان تقدیر و تشکر می کنم .

 

نظر شما