استاندار مرکزی:

رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در بین اصناف استان اسفبار است /  برگزاری هرگونه همایش، تجمع و راهپیمایی اربعین ممنوع است

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۳:۲۸:۴۶
کد خبر: ۱۰۶۷۸۲۳
رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در بین اصناف استان اسفبار است /  برگزاری هرگونه همایش، تجمع و راهپیمایی اربعین ممنوع است
استاندار مرکزی گفت: شمار فوتی‌ها و مبتلایان به ویروس کرونا در این استان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و برای گذر از این شرایط باید شیوه نامه‌های بهداشتی با جدیت رعایت شود.

به گزارش برنا از اراک، سیدعلی آقازاده در نشست مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی افزود: استان‌های همجوار مانند قم، همدان و لرستان شرایط نامناسبی در خصوص شیوع بیماری کرونا دارند و اگر کنترل بیماری در استان مرکزی مدیریت نشود، شرایط بحرانی می‌شود.

وی اظهار داشت: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در بین اصناف استان اسفبار است بنابراین هشدار داده می‌شود در صورتی که در هفته آتی گزارشی از عدم رعایت موارد ایمنی و پیشگیرانه توسط کسبه بازار سرپوشیده و پاساژها به ستاد استانی کرونای ارایه شود، محدودیت‌ها  برای اصناف استان اعمال خواهد شد.

استاندار مرکزی با تاکید بر این مهم که هرگز به دنبال تعطیل معیشت مردم نیستیم،گفت: به اتاق اصناف تذکر داده می‌شود قوانین مربوط به نکات بهداشتی را رعایت کنند تا مشمول محدودیت نشوند.

آقازاده افزود: دورکاری کارکنان استان در این هفته آغاز شده و ادارات با ۲ و سوم نیروها فعالیت دارند و زنان باردار و یا دارای فرزند خردسال و بیمار در اولویت دورکاری هستند.

وی اظهار داشت: برگزاری کلاس‌های حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های استان نیز باید به صورت غیرحضوری باشد.

استاندار مرکزی گفت: نظارت شهرداری‌ها بر عملکرد تاکسیرانی و اتوبوسرانی با محوریت رعایت جدی نکات بهداشتی باید به صورت مستمر صورت گیرد.

آقازاده افزود: سالن‌های پرورش اندام، مهدهای کودک و باشگاه‌های ورزشی سرپوشیده به مدت یک هفته تعطیل و برگزاری هرگونه همایش، تجمع و راهپیمایی اربعین ممنوع است.

وی اظهار داشت: با توجه به تعطیلات آخر هفته باید ستاد شهرستانی نیز همانند دوره گذشته نظارت بر ورود و خروج را تشدید کنند تا از شیوع و انتقال بیماری جلوگیری شود.

استاندار مرکزی گفت: از هفته آینده برگزاری نماز جمعه در تعدادی از شهرهای استان با هماهنگی ستاد برگزاری نماز جمعه ممنوع خواهد شد که تصمیمات لازم در این خصوص با هماهنگی‌های لازم اطلاع رسانی خواهد شد.

آقازاده افزود: تا اطلاع بعدی هرگونه تجمع در پارک‌ها و مراکز تفریحی استان ممنوع است و نظارت بر این مهم برعهده شهرداری‌ها است.

وی اظهار داشت: باید کمیته نظارت استان با مدیریت معاونت سیاسی، امنیتی استان مرکزی تشکیل و این کمیته در کنار ستاد کرونای استان فعالیت داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز