افتتاح متمرکز ۳۶۶ پروژه روستایی در گلستان/ رو نمایی از بسته آموزشی "روستا یار"

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۱۴:۲۵:۳۱
کد خبر: ۱۰۶۸۴۸۹
افتتاح متمرکز ۳۶۶ پروژه روستایی در گلستان/ رو نمایی از بسته آموزشی روستا یار
366 پروژه روستایی با اعتبار 118 میلیارد و 141 میلیون تومان با حضور استاندار گلستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی حق شناس امروز 13 مهر در همایش روز روستا و عشایر استان تصرح کرد:استفاده از تسهیلات کوچک در حوزه گردشگری ، صنایع دستی و دیگر زمینه های فعالیتی در روستا می تواند موجب ماندگاری روستاییان در محل سکونتشان شود و در واقع این ماندگاری زمینه حاشیه نشینی و همچنین بروز بزهکاری های اجتماعی را کاهش می دهد.

وی با اشاره به دستاورهای حاصل شده در کشور و خصوصاً در روستاها افزود: از 8 سال گذشته 5 سال کشور در شرایط تحریمی بوده اما علی رغم محدودیت های اقتصادی اقدامات بزرگی رخ داده است.

استاندار گلستان گفت : بیش از 100 هزار واحد مسکونی استان نیازمند مقاوم سازی است که بخش عمده ای از این واحدهای مسکونی در روستاها قرار دارد.

حق شناس ادامه داد: مقاوم سازی واحد های مسکونی روستایی اقداماتی است که باید از گذشته مورد توجه قرار می گرفته و یقیناً اگر چنین اقداماتی صورت می گرفت در حال حاضر نیازمند بازسازی واحد های مسکونی در روستاهایی نظیر ویرو و قورچای نبودیم.

وی با اشاره به رشد صورت گرفته در استان طی سال های اخیر گفت: تولید مرغداری های استان از 120 هزار تن در سال 92 به بیش از 250 هزار تن در حال حاضر رسیده و تنها یک واحد تولیدی استان روزانه 3 میلیون تن تخم مرغ تولید می کند.

استاندار گلستان یادآور شد: تحریم ها فشار های اقتصادی فراوانی به کشور وارد آورده بطوریکه حجم صادرات غیر نفتی و واردات کشور به 30 میلیارد دلار رسیده در حالیکه در سال 90 حجم تجارت در هر ماه 20 میلیارد دلار بوده و علی رغم پیش بینی درآمد 100 هزار میلیارد تومانی نفت در بودجه سالجاری تنها 5 هزار میلیارد تومان محقق خواهد شد و اینها نشان دهنده عمق دشمنی هایی است که با ملت ایران در سطح بین المللی صورت می گیرد.

لازم به ذکر است در این جلسه افتتاح متمرکز 366 پروژه روستایی با اعتبار 118 میلیارد و 141 میلیون تومان با حضور استاندار گلستان ، معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیر کل امور روستایی و شوراها صورت گرفت.

گفتنی است در این همایش با توجه به کسب رتبه نخست اداره کل امور روستایی استان در بین ادارات کل امور روستایی سراسر کشور در حوزه آموزش از بسته آموزشی "روستا یار" رو نمایی شد.

همچنین در این آیین گرامیداشت از خادمان نمونه حوزه روستایی استان تقدیر شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز