مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری؛

ضریب سالمندی استان مرکزی به طور میانگین رتبه ۳۲ است

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۲۰:۴۷:۴۱
کد خبر: ۱۰۶۸۶۲۸
ضریب سالمندی استان مرکزی به طور میانگین رتبه ۳۲ است
 مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت : ضریب سالمندی به طور میانگین در کشور به ازای هر صد نفر ، عدد ۲۴ است که در استان مرکزی این جایگاه ۳۲ می باشد که می طلبد با توجه به شرایط جمعیتی کشور ، زیرساخت های لازم را در این خصوص فراهم و تدابیر ویژه ای اندیشید. 

به گزارش برنا از اراک سید احمد سجادی در آیین آغاز عملیات اجرایی اولین مجتمع توانبخشی و آموزشی سالمندان استان مرکزی بیان داشت : حمایت مطلوب و انجام مسئولیت های اجتماعی خیرین در این شرایط دشوار اقتصادی ، شیوع بیماری کرونا و تحریم های ناجوانمردانه، بسیار قابل تحسین و تقدیر است .

وی یکی از مهمترین دلایل افزایش ضریب سالمندی در کشور و به تبع آن در استان را مهاجرت روستاییان به شهر عنوان کرد و گفت : طی سالهای گذشته میزان جمعیت روستایی ۷۰ درصد بود و این در حالی است که اکنون میزان جمعیت روستایی به ۲۵درصد کاهش و جمعیت شهری به ۷۵ درصد افزایش یافته است .

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری افزود : با توجه به شرایط سخت اقتصادی در کشور ، میزان فرزندآوری میان خانواده ها کاهش یافته از این رو میزان جمعیت در کشور با سرعت به سمت سالمندی پیش می رود که نیاز است در این خصوص راهکارهای ویژه ای اتخاذ شود.

سجادی تصریح کرد : گلایه مندی خیرین در خصوص عدم حمایت های مناسب از سوی دستگاه های اجرایی به حق است اما سازمان تامین اجتماعی قوانین و مقررات خاص خود را دارد چرا که دریافت عوارض را برای ایمنی و سلامت کارگران ساختمانی هزینه می کند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز