امروز رخ داد؛

عملیات اجرایی اولین مجتمع توانبخشی و آموزشی سالمندان استان مرکزی آغاز شد

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۲۰:۵۵:۱۴
کد خبر: ۱۰۶۸۶۳۱
عملیات اجرایی اولین مجتمع توانبخشی و آموزشی سالمندان استان مرکزی آغاز شد
 با حضور مسئولین استانی و خیرین آغاز عملیات اجرایی اولین مجتمع توانبخشی و آموزشی سالمندان استان مرکزی کلید خورد .

 به گزارش برنا از اراک مدیر عامل موسسه خیریه سالمندان استان مرکزی در این آیین گفت : با حمایت خیرین این مجمتع در زمینی به وسعت یک هزار و ۱۸۰ مترمربع و زیربنای هزار و ۴۵۰مترمربع در سه طبقه در کوی رضوی اراک احداث می شود .

عزت ا... حیدری افزود : طبقه زیرین این مجتمع احداث مرکز آب درمانی ویژه سالمندان ، طبقه همکف مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی که خدمات کاردرمانی ، فیزیوتراپی، گفتار درمانی، شنوایی و بینایی سنجی ارائه می شود و در طبقه فوقانی نیز کلینیک ویژه و دفتر موسسه دایر می شود.

وی اظهار داشت: تجهیزات این مجتمع از سوی سفارت ژاپن با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال تامین و در اختیار موسسه خیریه سالمندان قرار گرفته است و احداث این مجتمع توانبخشی و آموزشی سالمندان با حمایت ۱۵ میلیارد ریالی یک خیر ( خیرآبادی مقیم تهران ) کلید می خورد که در راستای تکمیل این مجتع، دیگر خیرین استانی نیز اعلام آمادگی کرده اند .

حیدری با اشاره به اینکه در حال حاضر این موسسه ۸۰ سالمند را تحت پوشش دارد گفت : به واسطه حمایت و تعامل مطلوب خیرین و صاحبان برخی واحدهای تولیدی استان ، غذای ۹ ماه سالمندان تامین شده و همچنین بخشودگی عوارض شهرداری از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر نیز مبلغ ۱۹۲ میلیون تومان ، جای تقدیر ویژه دارد .

مدیر عامل موسسه خیریه سالمندان استان مرکزی بیان داشت : این مجتمع آموزشی و توانبخشی سالمندان باید طی سه سال پیش احداث می شد اما به دلیل کارشکنی ها و زمان بر شدن پروسه های اداری متوقف شد که در این راستا سبب شد از مساعدت برخی خیرین که اعلام حمایت و آمادگی کرده بودند محروم شویم ، اما باید اذعان داشت که چنانچه حمایت کنونی خیرین و صاحبان صنایع و همچنین حمایت ویژه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی به لحاظ بخشودگی عوارض ساخت و ساز نبود ، در حال حاضر نیز عملیات اجرایی این مجمتع و سوئیت های ویژه زوج های سالمند در ابراهیم آباد آغاز نمی شد که این اقدامات شایسته مایه مباهات است .

حیدری با اشاره به اینکه در حال حاضر استان مرکزی سومین استان پیر کشور است افزود : در سال ۱۴۳۰بیش از ۲۲درصد جمعیت و در سال ۱۴۳۵حدود ۳۳درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند که چنانچه اکنون برنامه ریزی های مناسب در این راستا صورت نگیرد در سالهای آتی با مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم شد .

وی تاکید کرد: ساخت مراکز ویژه سالمندان مورد نیاز استان است چرا که وجود این مراکز به لحاظ روحی و روانی به سالمندان کمک شایانی می کند و امید به زندگی را افزایش می دهد .

مدیر عامل موسسه خیریه سالمندان استان مرکزی در پایان ضمن تقدیر از تعامل و حمایت مسئولین و خیرین خاطر نشان کرد: در حال حاضر هنجارهای اجتماعی در خصوص تکریم سالمندان در جامعه کاهش یافته که امید است در این راستا تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز