مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد:

ضریب نفوذ اینترنت پهن باند در استان به ۸۵ درصد رسید

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۱۲:۰۹:۳۰
کد خبر: ۱۰۶۸۷۰۶
ضریب نفوذ اینترنت پهن باند در استان به ۸۵ درصد رسید
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضریب نفوذ اینترنت پهن باند در استان 85 درصد است که از این رقم 81 درصد به اینترنت پهن باند سیار و 4 درصد به اینترنت پهن باند ثابت اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد، جواد غلام پور در جلسه کارگروه رسیدگی به مشکلات خطوط مشترکین ADSL استان که در سالن جلسات اداره کل ارتباطات استان برگزار شد، افزود: در 4 سال اخیر استفاده از اینترنت پهن باند در استان بیش از 30 درصد افزایش داشته است و تلاش می شود با توسعه زیرساخت ها این روند رو به رشد ادامه داشته باشد.

مدیرکل ارتباطات استان ضمن بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا و آغاز قرنطینه در ابتدای سال شاهد رشد ضریب نفوذ اینترنت پر سرعت در استان بودیم، اظهار کرد: اینترنت پهن باند در استان بیش از 640 هزار مشترک دارد که از این رقم بالغ بر 610 هزار اشتراک مربوط به اینترنت پهن باند سیار است.

غلام پور تصریح کرد: 95 درصد از دسترسی ها به اینترنت پر سرعت از طریق فناوری نسل سوم و چهارم، 4 درصد از طریق xDSL و حدود یک درصد نیز از طریق فناوری TD-LTE صورت می پذیرد.

وی همچنین به طرح هوشمندسازی مدارس اشاره کرد و تجهیز بیش از 1200 مدرسه در استان به اینترنت پر سرعت را گام مهمی در توسعه خدمات فناورانه و دسترسی به اینترنت پهن باند برشمرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز