مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان مرکزی؛

ثبت ۵۰۴ فقره پرونده قاچاق کالا در استان مرکزی

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۱۰:۴۲:۴۸
کد خبر: ۱۰۶۸۸۲۷
ثبت ۵۰۴ فقره پرونده قاچاق کالا در استان مرکزی
مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان مرکزی گفت: ۵۰۴ فقره پرونده قاچاق کالا با نظارت دقیق و مستمر امسال در این استان به ثبت رسید.

به گزارش برنا از اراک، امیر محمدپور افزود: این کالاهای قاچاق از سوی دستگاه‌های نظارتی از قبیل نیروی انتظامی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به اداره کل اموال تکملیکی استان تحویل و ۵۰۴ فقره پرونده برای متخلفان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: انواع لوازم خانگی، پارچه، پوشاک، مواد غذایی، نوشت افزار و لوازم یدکی خودرو مهمترین کالاهای قاچاق کشف شده استان مرکزی در سال جاری است که از سوی اداره کل گمرکات این استان ۵۵ میلیارد ریال ارزش‌گذاری شده است. 

 مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان مرکزی بیان کرد: پرونده‌های تشکیل شده قاچاق کالا در این نهاد به دستگاه قضایی ارجاع داده شده و پس از بررسی و تشکیل دادگاه تصمیم  نهایی اتخاذ می‌شود. 

محمدپور توضیح داد: شماری از پرونده‌های موسوم به قاچاق کالا بعد از بررسی دستگاه قضایی و ارایه عدله قانع‌کننده از سوی متهمان از زمره قاچاق خارج و اموال توقیف شده به افراد بازگردانده می‌شود.

وی اظهار داشت: ۶۵ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۶۶ میلیارد ریال که شماری از آن‌ها مربوط به سال‌های ۹۷ و ۹۸ بودند امسال رفع و اموال توقیف شده به افراد بازگردانده شد.

 

نظر شما