مدیر کل دامپزشکی گلستان:

عدم وجود بیماری در مجتمع میگو سرمایه گذاران را ترغیب خواهد کرد

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۲:۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۰۶۹۴۶۸
عدم وجود بیماری در مجتمع میگو سرمایه گذاران را ترغیب خواهد کرد
مدیر کل دامپزشکی گلستان گفت: در حال حاضر اولین استان در کشورهستیم که هیچ گونه آلودگی در این مجتمع نداریم و این موضوع باعث ترغیب سرمایه گذاران خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ غلامرضا محرابی در نشست خبری با اهالی رسانه به مناسبت روز دامپزشکی اظهار کرد: وی با اشاره با اینکه سال گذشته 265 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شد گفت: پیش بینی میشود امسال این آمار به 270 هزار تن برسد و همچنین پیش بینی میشود تولید تخم مرغ استان به 70 هزار تن افزایش یابد.

محرابی خاطرنشان کرد: استان در زمینه کشتار،مراکز بسته بندی و فرآوری پتانسیل صادرات را دارد ضمن اینکه امسال شاهد رشد تصاعدی صادرات فرآوره های خام دامی در گلستان بودیم.

وی افزود: تا کنون بیش از 3 میلیون 152 هزار کیلوگرم پا و پنجه مرغ، 9 هزار 806 تن تخم مرغ ، 6 میلیون و 450 هزار جوجه یک روزه به و یک هزار 160 تن خوراک و مکمل آبزیان ، 688 تن فرآورده ها لبنی و 6 هزار 682 تن گوشت مرغ منجمد از گلستان به کشور های خارجی صادرات شده است.

وی به سرمایه گذاری مجتمع میگو اشاره کرد و گفت: تا کنون 4 هزار هکتاراز این مجتمع به بهره برداری رسیده است و فاز دوم آن 6 هزار هکتار است که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: دلیل بروز بیماری ویروسی لکه سفید در مجتمع میگو استان در سال گذشته تامین بچه میگو از جنوب بود که از طریق بچه میگوهای وارداتی از جنوب مجتمع های میگو استان نیز به این بیماری درگیر شدند که خوشبختانه امسال دامپزشکی استان با اقداماتی نظیر ضد عفونی چند منظوره تمامی استخرها ، مجهز شدن به فیلتراسیون چند مرحله ای، قرنطینه و خرید دستگاه های پیشرفته باعث شد تا در حال حاضر اولین استان در کشورباشیم که هیچ گونه آلودگی در این مجتمع نداریم و این موضوع باعث ترغیب سرمایه گذاران خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز