خطیبی، سرمربی تیم آلومینیوم اراک:

استراتژی جذب بازیکن نگاه ویژه به جوانان استان است

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۲:۵۲:۳۳
کد خبر: ۱۰۶۹۵۰۰
استراتژی جذب بازیکن نگاه ویژه به جوانان استان است
پس از صعود تیم فوتبال آلومینیوم اراک به لیگ برتر موجی از شادی در بین اهالی ورزش استان مرکزی به راه افتاد؛ شادی با چاشنی دلهره و نگرانی، نگرانی از چگونه حاضر شدن نماینده استان در سطح اول فوتبال ایران؛ چرا که هواداران ۱۸ سال برای تحقق آرزویشان صبر و حمایت کرده بودند.

به گزارش برنا از اراک، در این میان برخی رسانه های خارج از استان نیز که گویاچندان از حضور اراکی ها در لیگ برتر خوشحال نبودند ظاهرا ماموریت داشتند با پمپاژ اخبار غیر رسمی و بی پایه آرامش مجموعه باشگاه را بر هم زنند و به اتحاد و یک دلی ورزش استان آسیب رسانند . از شایعه جدایی سرمربی تا عدم تمایل آلومینیوم نسبت به تیم داری در لیگ برتر؛ که علیرغم همه این تلاش‌ها اخبار منتشر شده یکی پس از دیگری تکذیب شد.
حضور خطیبی در میان استقبال هواداران در اراک و تصویب بودجه باشگاه در مجمع فوق العاده ایرالکو که با حمایت استاندار مرکزی و نگاه مثبت سهام داران و مدیران آلومینیوم صورت پذیرفت اهالی فوتبال استان را تا حد زیادی امیدوار کرد. در این میان اخباری از شروع تحرکات مثبت در ساختمان باشگاه به گوش می رسید، خبر حضور بازیکنان جهت مذاکره با کمیته نقل و انتقالات باشگاه و امضا قرارداد یکی پس از دیگری بر روی خروجی رسانه رسمی باشگاه قرار می گرفت، جذب بازیکنان جوانی که مخالفان و موافقان فراوانی را در پی داشت. موافقان بر این باورند که بازیکنان جوان برای مطرح شدن انگیزه بالایی دارند و همین موجب می شود تا بازی های خوبی از خود به نمایش بگذارند. اما در مقابل، مخالفان می گویند، لیگ برتر محل آزمون و خطا نیست یک اشتباه می تواند در پایان فصل تیم را به لیگ دسته اول باز گرداند. اما سرمربی تیم آلومینیوم بر این باور است از حداقل داشته هایش استفاده کند.
آنچه در پی می آید اظهارات خطبیی در خصوص آخرین وضعیت تیم است.


کل بودجه باشگاه آلومینیوم برابر هزینه یک یا دو بازیکن است


سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک گفت: کل بودجه باشگاه آلومینیوم اراک برای خرید بازیکن و تقویت کادر فنی ۱۹میلیارد تومان است که در مقایسه با بعضی تیم ها برابر هزینه یک یا دو بازیکن است.
«رسول خطیبی» افزود: باتوجه به شرایط و محدودیت های موجود، اقدام به خرید بازیکنان کردیم و سعی داریم با فوریت تیم آماده ای را برای شاد کردن دل هوادارانمان روانه مسابقات لیگ برتر کنیم.
وی در ادامه اظهار داشت : آلومینیوم اراک از معدود تیم هایی است که با حدود ۵۰ درصد از بازیکنان بومی برای شروع لیگ برتر باشگاه های کشور استفاده کرده است.
بازیکن اسبق تیم ملی کشور افزود : استراتژی جذب بازیکنان، نگاه ویژه به جوانان بومی استان مرکزی به ویژه کلانشهر اراک بود که این مهم محقق شد و دیگر بازیکنان نیز از استان ها و شهرهای مجاور و نزدیک به اراک به تیم اضافه شدند.
میدان دادن به جوانان در آینده تاثیر بسیار مثبتی بر شکوفایی استعدادهای آنان خواهد داشت
خطیبی در ادامه گفت: بدون شک میدان دادن به جوانان در آینده تاثیر بسیار مثبتی بر شکوفایی استعدادهای آنان خواهد داشت و پس از شکل گیری و سامان دهی امیدهای آلومینیوم، نفراتی از این تیم نیز در تیم بزرگسالان به کارگیری خواهند شد.
شرایط خوبی در تبریز برای تیم فراهم کرده ایم
وی به اردوی پیش فصل تیم آلومینیوم اراک اشاره کرد و اظهار داشت : شرایط خوبی در تبریز برای تیم فراهم کرده ایم. در این اردو بیشتر به بدن سازی بازیکنان می پردازیم و دو بازی تدارکاتی سبک نیز پیش بینی شده است.
سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم ضمن قدردانی از حمایت های مسئولان استانی افزود: در میان همه حمایت هایی که از تیم شد، جا دارد از استاندارمحترم، هیات مدیره باشگاه، مهندس مجیدی، دکتر عسگری و مدیران ارشد ورزش استان تشکر کنم.
در حال حاضر امکان جذب بازیکن خارجی نداریم
وی در پایان گفت : هواداران باید در جریان واقعیت های موجود قرار بگیرند و بدانند که امکانات ما برای تقویت تیم به چه میزان است و ما در حال حاضر امکان جذب بازیکن خارجی را نیز نداریم اما امیدواریم با حمایت های همه جانبه نتایجی در خور مردم فوتبال دوست اراک کسب کنیم.
جهت آمادگی بیشتر تیم آلومینیوم اراک برای حضور در لیگ برتر، تمرینات این تیم در شهر تبریز آغاز شده است.

تا کنون با اغلب بازیکنان به توافق رسیده ایم


سرپرست مدیرعاملی باشگاه آلومینیوم اراک نیز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار برنا گفت: اردوی ۱۰روزه از سوی خطیبی، سرمربی تیم پیشنهاد شد که در هیات مدیره نیز با این برنامه موافقت شد .
خلیل دارابی اظهار داشت: با برنامه ریزی انجام شده از سوی سرمربی و ارائه آن به کادر فنی، تمام تلاش ها بر این است که تیم تا آغاز مسابقات لیگ برتر به آمادگی کامل برسد .
دارابی در خصوص شیوه جذب بازیکنان در این فصل اظهار داشت : بر اساس لیستی که سرمربی تیم ارائه داده اند کارگروهی تحت عنوان کمیته نقل و انتقالات در باشگاه شکل گرفت که وظیفه آن مذاکره با بازیکنان مد نظر آقای خطیبی بود و تا کنون با اغلب بازیکنان به توافق رسیده ایم و مذاکره با سایر نفرات لیست ادامه دارد.
سرپرست مدیرعاملی باشگاه آلومینیوم اراک در پایان اظهار داشت: فوتبال اراک برای اولین بار حضور در لیگ برتر را تجربه می کند، تمام تلاش هیئت مدیره و ارکان باشگاه این است تا در پایان فصل نتیجه آبرومندانه ای کسب کرده و شرمنده مردم نشویم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز