استاندار:

خیابان مدرس کرمانشاه پیاده راه می‌شود

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۱:۴۱:۴۲
کد خبر: ۱۰۶۹۹۸۹
خیابان مدرس کرمانشاه پیاده راه می‌شود
استاندار کرمانشاه با اشاره به نقش مرکزی، تجاری و اجتماعی خیابان مدرس کلانشهر کرمانشاه گفت: خیابان مدرس به عنوان ستون فقرات و اصلی (بازار اصلی ) این کلانشهر تبدیل به پیاده راه می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ «هوشنگ بازوند» روز چهارشنبه در شورای ترافیک استان کرمانشاه در سرسرای شهدای استانداری گفت: اجرای طرح پیاده‌راه خیابان مدرس همانند اجرای آن در بسیاری از کلانشهرهای کشور برای زیباسازی و کمک به رونق بازار شهر کرمانشاه یک پروژه مهم است و استانداری از کلیات این طرح استقبال می کند.

او همچنین از دستگاه‌های ذیربط خواست در راستای اجرای هرچه بهتر این پروژه با شهرداری کرمانشاه هم‌افزایی کنند.

بازوند با اشاره به طرح زیباسازی معابر پارکینگ شهرداری از سوی شهرداری و استقبال و استفاده بهینه مردم از آن گفت: اجرای هر طرح عمرانی در شهر به خاطر ابهام و ناشناخته بودن ابتدا با مشکلاتی از جنس نارضایتی مغازداران و مشکلات اجتماعی روبرو می شود اما مردم بعد از اینکه اجرا طرح ببینند چقدر مفید، خوب و زیبا است از آن استقبال می کنند.

استاندار کرمانشاه اقناع‌سازی مردم را برای شروع طرح پیاده راه خیابان مدرس بسیار مهم و ضروری دانست و از شهرداری کرمانشاه خواست به بُعد تبلیغات و اطلاع رسانی این طرح اهمیت ویژه بدهد و در قالب نشست های خبری و اطلاع رسانی به مزایای آن بپردازد و ابهامات ذهن مردم را جواب دهد.

بازوند همچنین از شهرداری خواست المان ها، طرح های زیباسازی و سنگ فرش کردن در اجرای طرح توجه ویژه کند زیرا رضایت و فراهم کردن آسایش مردم هدف نهایی اجرای طرح ها است.

پیاده راه خیابان مدرس در ۲ مرحله اجرا می شود

شهردار کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: طرح پیاده راه خیابان مدرس در ۲ مرحله از میدان آزادی تا تقاطع شهید مطهری و سپس از تقاطع شهید مطهری تا میدان انقلاب اسلامی اجرا می شود.

«سعید طلوعی» افزود: در این طرح یک خط ویژه اتوبوس از میدان آزادی تا میدان انقلاب اسلامی در وسط خیابان راه‌اندازی می‌شود و ۲ طرف آن تبدیل به پیاده راه با سنگ فرش و المان های زیبا می‌شود.

او با اذعان به وجود مشکلاتی در مسیر اجرای این طرح گفت: هیچ طرحی بدون مشکل نیست و اجرای آن برای شهرداری در این وضعیت سخت اقتصادی سخت است اما شهرداری برای زیباسازی شهر و ایجاد رضایت عموم شهروندان این طرح را اجرا می‌کند.

پیاده راه سازی از جمله راه‌هایی است که می تواند در تجدید حیات مدنی مراکز شهری موثر باشد و شهروندان پیاده راه‌ها را به خاطر امنیت و آرامش فضا و عدم وجود خودرو و آلودگی دوست دارند، به همین خاطر در بسیاری از شهرهای جهان برای ایجاد انگیزه برای پیاده‌رویی، جلب سرمایه گذاری و اشتغال و رونق اقتصادی  پیاده راه ایجاد می کنند.

خیابان مدرس در مسیر منطقه سه شهرداری کرمانشاه قرار دارد و از میدان آزادی (گاراژ) تا میدان انقلاب اسلامی ( شهرداری سابق) قرار دارد و در سال ۱۳۱۴ در بافت اصلی شهر کرمانشاه احداث شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز