آغاز تامین گاز کارخانه آهک هیدراته و فسفات چرام

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۳:۵۱:۴۳
کد خبر: ۱۰۷۰۰۷۷
آغاز تامین گاز کارخانه آهک هیدراته و فسفات چرام
عملیات تامین گاز کارخانه آهک هیدراته و فسفات چرام آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛معاون بهره برداری و توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در بازدید از کارخانه آهک هیدراته شهر چرام گفت: این کارخانه توسط سازمان توسعه و شرکت تهیه و تولید در حال ساخت است و بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای فاز اول آن در نظر گرفته شده است.

خدایار کریم نژاد با بیان اینکه ۲۵ میلیارد تومان برای احداث زیرساخت تامین برق این کارخانه نیاز است، افزود: ۱۰ میلیارد تومان برای تامین آب مورد نیاز آن نیز باید هزینه شود.

وی با بیان اینکه پروانه بهره برداری این طرح و همچنین تعداد ۱۰ پروانه اکتشافی برای استان توسط اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد صادر شده گفت: امیداست با راه اندازی این واحد تولیدی و همچنین واحد‌های اکتشاف بتوانیم تعداد اشتغالزایی مطلوبی را در منطقه ایجاد کنیم.

کریم نژاد اضافه کرد: تلاش می‌شود که کارخانه آهک هیدراته شهر چرام تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در برنامه کلنگ زنی گازرسانی به کارخانه آهک هیدراته و فسفات چرام گفت: در صورت آماده بودن تاسیسات کارخانه آهک هیدراته می‌توانیم در کمترین زمان ممکن گاز آن‌ها را تامین کنیم.

خادم افزود: برای تامین گاز فسفات چرام که حدود ۱۳ میلیارد تومان هزینه دارد تا الان ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده و ایستگاه‌ها آماده است.

وی ادامه داد: خط فلزی انتقال این طرح با تامین بودجه ۲ میلیارد تومانی به زودی آغاز و پس از آغاز عملیات ظرف مدت سه ماه می‌توانیم گاز مورد نیاز شرکت را تامین کنیم.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: قرار است که سازمان ایمیدرو به لحاظ مالی این طرح را تقویت کند تا بر اساس برنامه‌هایی که از قبل پیش بینی شده حداکثر تا پایان امسال این طرح به بهره برداری برسد.

صمیمی دوست با اشاره به اینکه پس از بهره برداری این کارخانه برای حدود ۱۰۰ نفر در رشته‌های مختلف مهندسی اشتغالزایی می‌شود، افزود: محصولات این کارخانه به عنوان مواد اولیه سایر کارخانجات تولیدی کشور به کار می‌رود که می‌تواند در توسعه شهرستان و استان نقش مهمی داشته باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گفت: امروز با حضور مسئولان و سرمایه گذاران از طرح آهک هیدراته چرام بازدید شد که در حال حاضر عملیات اجرایی آن با پیشرفت کاری ۴۵ درصد در حال اجرا است.

حسین پور عنوان کرد: این کارخانه در سال ۳۰ هزار تن آهک هیدراته تولید می‌کند که در سایر کارخانه‌ها به عنوان مواد اولیه و مواد واسطه‌ای استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه زمانبندی مشخص شده این طرح تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد، گفت: سعی می‌کنیم که در مراحل بعد ظرفیت تولید را افزایش و این محصول را کشور‌های دیگر نیز صادر کنیم.

نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در بازدید از کارخانه آهک هیدراته چرام گفت: خوشبختانه امروز شاهد یک جرقه ایجاد اشتغال در شهرستان چرام هستیم.

حجت الاسلام محمد موحد ضمن تشکر از پیگیری‌های مستمر نمایندگان گذشته و مسئولان استان افزود: در چند ماه گذشته پیگیری‌های زیادی را در این خصوص داشتم بعد از حدود ۴ دهه شاهد صدور پروانه فعالیت این واحد تولیدی هستیم.

وی گفت: با راه اندازی این طرح‌ها شهرستان چرام می‌تواند به عنوان قطب صنعتی در استان معرفی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز