معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک؛

از ابتدای مهر ماه ۴۲ پرستار به کرونا مبتلا شدند

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۴:۳۶:۵۵
کد خبر: ۱۰۷۰۱۶۱
از ابتدای مهر ماه ۴۲ پرستار به کرونا مبتلا شدند
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک از ابتلای ۴۲ پرستار به ویروس کرونا طی دو هفته ابتدایی مهرماه خبر داد.

به گزارش برنا از اراک  ، دکتر بهمن صادقی ۱۶ مهرماه در نشست مطبوعاتی که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی تاکنون۴۵۱  نفر درگیر شده اند که از این تعداد ۲۸۸ نفر پرستار، ۱۳۱ نفر پرسنل غیر درمانی و ۳۲ اینترن و رزیدنت بودند.

وی با بیان اینکه از ابتدای مهرماه تاکنون ۴۲ پرستار به این ویروس مبتلا شده‌اند، افزود: این شرایط نشان می‌دهد که هر ماه ۴۰ تا ۵۰ نفر از پرسنل از چرخه خدمات‌رسانی خارج می‌شوند.

صادقی با اشاره به راه‌اندازی طرح مشاوره از راه دور بیان کرد: چند ماه پیش در یکی دو استان جنوب‌شرقی کشور، طرح پزشکی از راه دور طراحی و سعی شده است، ویزیت از راه دور تقویت شود، استان مرکزی جزو این استان‌ها نبود، اما در موج اول کرونا سامانه ۳۸۳۹ تعریف شد و امر پزشکی از راه دور نیز کلید خورد. البته به دلیل کافی نبودن زیرساخت‌ها تقریبا طرح برچیده شد، اما اخیرا مشاوره از راه دور در بخش ICU  مدنظر قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در ماه های اخیر ۱۰۰ تخت ویژه به تخت‌های ویژه استان افزوده شده است که ۲۰ تخت در بیمارستان آیت‌الله خوانساری به بهره‌برداری رسید و به زودی نیز تعدادی دیگری در بیمارستان امیرالمومنین بهره‌بردرای می‌شود. در طرح مشاوره از راه دور زیرساخت‌های لازم تقویت شده و طی یکی دوهفته آینده تمامی بخش‌های مراقبت ویژه در استان می‌توانند با ICU بیمارستان امیرالمومنین هماهنگ شوند و بیمار از راه دور ویزیت شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به تامین متخصص بیهوشی و جراحی برای دو شهرستان استان طی ماه‌های اخیر، گفت: برای شهرستان‌های خنداب و کمیجان متخصص جراحی و بیهوشی معرفی شده‌، اما تاکنون یک بیمار هم مراجعه نداشته و در صورت ادامه شرایط، تغییر محل خدمت متخصصان محتمل خواهد بود.

 

نظر شما